Avatar billede tof-toft Praktikant
25. juni 2009 - 23:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 + deamons tools

hej alle

Jeg har lige installeret windows 7 derfor lidt ny i det.
men jeg når jeg prøver at åbne deamons tools siger den:

"Du skal bruge lokale adminstrator rettigheder for at køre deamon tools lite første gang."

jeg har adminstrator rettigheder.
hvad skal jeg gøre?
Avatar billede vejmand Juniormester
26. juni 2009 - 00:12 #1
Ved ikke om det er det samme som i Vista?

Højreklik på ikonet for programmet -> Kør som administrator
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
26. juni 2009 - 01:37 #2
Avatar billede cmoz Praktikant
26. juni 2009 - 09:42 #3
Det er højst sandynlig bare som vejmand skriver. Det er fordi du som administrator ikke skal kører med forhøjede rettigheder rettigheder hele tiden.

F.eks. hvis du i dit mailprogram, hvis du er logget ind som admin, får en virus eller andet snavs, og du åbner den, så er du ikke full administator. Det betyder, forhåbenligt, at skaden minimeres. Det er en sikkerhedsforanstaltning. En god ting.

Det burde ikke være nødvendig at enable den administratorkonto der hedder administrator.

Grunden til at du nok skal køre Daemon Tools med forhøjede administrator rettigheder første gang, er at den skal oprette nogle virtuelle drev. Det svarer til at installere drivere til noget hardware.

Jeg har installeret det på Windows 7 RC(ja og andre Windows), og der foregår installationen ved at den først beder en om at genstarte, og derefter skal man starte installeren igen. Første gang installerer den SPTD fra duplexsecure.com. Efter genstart og når man starter installer igen, installeres selve Daemon Tools og de virtuelle drev oprettes, hvis jeg husker korrekt.
Avatar billede tof-toft Praktikant
26. juni 2009 - 19:34 #4
tak vejmand, det virkede... havde lige glemt det der...

Cmoz: tak for beskrivelsen, jeg ved godt jeg ikke er fuldt ud administrator, osv. kan en del med com, bare lige første gang med windows 7 :), og syns det egentlig fungere bedre end vista...

men vejmand kom med det jeg skulle bruge, derfor for du pointne! så svar lige :)
Avatar billede vejmand Juniormester
27. juni 2009 - 07:36 #5
Velbekomme, svar kommer her.  :-)