Avatar billede per2edb Praktikant
25. juni 2009 - 21:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Sende e-mailer fra access

Er der nogen der har koderne (eller et program) til at sende e-mailer en af gangen til adresser der ligger i en Access fil.
Der er ca 100 e-mail adresser der ønskes sendt en af gangen.
Det kan være gennem outlook eller helst direkte fra Access.
Der ønskes sendt en HTML eller Doc fil.
Jeg har office 2007 prof. og Vista ultimate
Avatar billede mugs Novice
25. juni 2009 - 21:22 #1
Avatar billede per2edb Praktikant
25. juni 2009 - 21:47 #2
Det se spændene ud - tak.
Jeg går i gang i morgen med det i morgen
Du får point lige efter jeg har tygget det igennem.
Avatar billede mugs Novice
25. juni 2009 - 22:00 #3
Når du vil sende til een modtager ad gangen, kan du gå ind i en løkke i stil med denne:

Dim Rst as Recordset
Set Rst = CurrentDb.OpenRecordset("DinTabel")
With Rst
Do
Docmd.sendobject o.s.v.
.MoveNext
Loop Until .EOF
.Close
End With
Set Rst = Nothing
Avatar billede claus-a Nybegynder
07. juli 2009 - 23:03 #4
Hej mugs.

Ser det er rettet til brugen af Outlook. Ville høre om maan kan bruge det til et netbaseret mailprogram. Jeg har mail gennem firmaet og der bruger vi webmail, notes.
Håber du kan hjælpe.

claus.a
Avatar billede mugs Novice
08. juli 2009 - 08:39 #5
Det kan jeg desværre ikke hjælpe med. Har ingen forstand netbaseret mailprogram.
Avatar billede claus-a Nybegynder
08. juli 2009 - 10:50 #6
Hej mugs.

Når jeg prøver det popper outlook op med en ny mail samtid med jeg får en fejl"SendObjekt handling blev annuleret" og i modtager felt i outlook står VARemail.

Gør jeg noget forkert.
Her er den kode jeg bruger:

Private Sub Form_Timer()
    Dim VARemail As String
    VARemail = Me.FLDcomboemail
    DoCmd.SendObject acReport, "TBLemail", "HTML(*.html)", "VARemail", , , , False
End Sub
Avatar billede mugs Novice
08. juli 2009 - 11:00 #7
Fejlen kommer fordi Outlook forventer du sender en mail, som annulleres fordi der er en anden fejl.

VARemail skal ikke i parantes. VARemail indeholder data. Således:

DoCmd.SendObject , "", "", VARemail, "", "", "Hej", "Dette er en prøve", False, ""
Avatar billede per2edb Praktikant
08. juli 2009 - 23:43 #8
Hej Mugs

Det lykkes ikke helt. Jeg skal have et brev lavet i et html format send, men ikke som vedhæftet. Det skal ligge inde på outlook siden. Jeg har lavet det som nedenfor, men teksten i brevet kommer ikke med - kan du hjælpe.

DoCmd.SendObject , "", "HTML(*.html)", VARemail, "", "", "Hej", "", False, "C:\Users\LAPTOP\ Sites\per\breve\Brev.html"
Avatar billede mugs Novice
09. juli 2009 - 10:12 #9
Jeg kan ikke se, hvordan Access skal åbne din skabelonfil, læse indholdet og indsætte det i en mail.
Avatar billede per2edb Praktikant
09. juli 2009 - 10:40 #10
Jeg tror ordet skabelonfil giver forvirring da jeg ikke ved hvad det er.
Jeg vil hellere spørge om hvordan det sættes op når en tekst skal hentes ind "udefra" (evt. C:\....\ fil...)
Det går fint når man lægger den som anført i dit eksempel: "Dette er en prøve" - altså en tekst indenfor ""
Problemet er bare at min tekst er omfattende med indrykninger og forskellige skrift størrelser og farver der ikke bare kan lægges indenfor disse ""
Herudover er det ufleksibelt at skulle ind i programmeringen når teksten skal ændres fra gang til gang.
Avatar billede per2edb Praktikant
09. juli 2009 - 11:14 #12
Desværre nej
Jeg ønsker ikke at anvende Attachment
Jeg skal blot sende en GANSKE ALMINDELIG outlook e-mail med masser af tekst og indrykninger og fonte.
Kan det ikke lade sig gøre?
Avatar billede mugs Novice
09. juli 2009 - 12:29 #13
Nej, det mener jeg ikke:

1. En ganske alm.e-mail med masser af tekst - Jo, men det blev for bøvlet.

2. Så vidt jeg erindrer, er .SNP formatet det eneste format der beholder formatteringen.