Avatar billede deathblow Nybegynder
25. juni 2009 - 18:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bærbar HP bliver MEGET varm

De gamles bærbar ville ikke starte så jeg købte en xp cd og begyndte at installerer det. Computeren blev dog ved med at genstarte under formateringen og jeg opdagede den var utrolig varm, meget mere varm end de plejer ifølge dem selv.

Jeg har ikke rigtig selv noget forstand på bærbar (kom endda til at slette recovery drevet og recovery cd-erne synes ikke at kunne rette op på den fejl :/), men jeg har hørt det ofte er noget med harddisken når den bliver så varm?

Der er ingen garanti på mere tror jeg, så hvad anbefales der at gøre i sådan en situation for at finde ud af hvordan man får den til at virke igen?

På forhånd tak for envher forsøg på hjælp.

Mvh Anders
Avatar billede b-and Novice
25. juni 2009 - 18:48 #1
Det kan sommetider være nødvendigt at få renset sin PC'er for støv m.m.  Det er med til at forhindre varmeproblemer grundet at ventilationen ikke fungere optimalt og elektronikken af den årsag bliver for varm og ustabil.

Stationær PC > http://fromsej.dk/html/rens.html

Bærbar - generelt > http://newz.dk/forum/hardware/saadan-skiller-man-en-baerbar-ad-76920

HP Laptop > http://www.ehow.com/how_4557096_take-apart-hp-laptop.html

Trykluft på dåse > http://www.sideware.dk/Scripts/prodView.asp?idProduct=19
Avatar billede deathblow Nybegynder
25. juni 2009 - 23:05 #2
Jeg mener den blev tjekket mht støv i blæser osv. Jeg skal lige få det undersøgt om det var tilfældet eller ej, men hvis vi antager den er renset, er der så en hyppig årsag til varme fejl som denne som f.eks. harddisk som jeg synes at have hørt, eller kan det være andre ting som man måske skal regne med man skal kigge på?
Avatar billede b-and Novice
25. juni 2009 - 23:21 #3
Jeg kan jo ikke sidde her også at det ER årsagen - men når den bliver så varm som du beskriver, at det er lige før man kan spejle æg på den (overdrivelse fremmer forståelsen *SS*) så er det min erfaring at det er et blæser problem.
Avatar billede deathblow Nybegynder
28. juni 2009 - 11:37 #4
Jeg har ikke haft tid til at kigge på deres bærbar og ved ikke lige hvornår jeg gør det, men vil gerne lige takke for hjælpen og hvis du gider smide et svar så du kan få point. Så prøver jeg nemlig at følge de links du gav mig og prøver at tjekke blæserne i bærbaren.
Avatar billede b-and Novice
28. juni 2009 - 11:44 #5
Jamen det får du så her... *S*