Avatar billede ansen Nybegynder
22. juni 2009 - 12:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med kontrolpanel i windows vista 32 bits

Hej eksperten
Jeg har problemer med min nye bærbar pc, jeg købte for en uge siden, der gik først nogle dage for problemet opstod..
Når jeg går ind i kontrolpanelet, og vil fx ændre batteri instillinger så popper boxen lyn hurtigt op og lukker ned med det samme, det sker også ved 6 andre ting præcis det samme, nogle af tingene popper der ikke engang en box op, der sker ingenting.
Så hvordan retter jeg dette problem, så jeg kan bruge alle mine ting i vista's kontrolpanel

Min computer:
MSI EX623
Specifikationer:
Processor: Intel Pentium Dual CPU T3400 @ 2.16GHz
RAM: 4GB
Graffikkort: NVIDIA GeForce 9500M GS
Avatar billede Jensen DK Novice
22. juni 2009 - 13:01 #1
Prøv at køre disse programmer.

Hent og installér CCleaner http://www.ccleaner.com/  og en manual her. http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den, det er en værktøjs linie som du sikkert  ikke har brug for.
Lad programmer foretage en oprydning i rens og registrer, og lad den slette det den finder.

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen, du kan sende den ind til gennemsyn.

Når Malware er færdig, så kør lige en tur mere med CCleaner, så vi kan få det sidste slettet.
Lad programmer foretage en oprydning i rens og registrer, og lad den slette det den finder.

Hent  HiJackThis og lad den foretage en skanning, og send loggen ind til gennemsyn.
Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede ansen Nybegynder
22. juni 2009 - 13:09 #2
hvor skal jeg sende dem ind til gennemsyn henne?
Avatar billede b-and Novice
22. juni 2009 - 13:16 #3
Du lægger loggene ind i tråden…

Men et tillægsspørgsmål, har du installeret Nero 8 på maskinen??
Avatar billede ansen Nybegynder
22. juni 2009 - 13:51 #4
nej har det ikke, hmm tror ikke det er et virus problem, så jeg ringede til dem jeg købte den af, de sagde bare jeg skulle gå ind og fjern opdateringen windows search 4.0 og sørme ja, nu virker det efter jeg fjernede det
mange tak for de hurtige svar alligvel =)
Avatar billede Jensen DK Novice
22. juni 2009 - 14:24 #5
Husk at lukke tråden, men prøv aligevel at kør ccleaner og Anti  Malware programmet, du behøver bare ikke at lægge loggen ind til gennemsyn, du kan en dag få brug for programmerne.
Avatar billede rrm Nybegynder
22. juni 2009 - 14:33 #6
Er det kun control panelet, der lukker ned?? Eller er det programmer som spider, windows update og andre??

Hvis disse også lukker ned, kan en af grundene være at software license ikke startede eller fejlede.

Prøv følgende:
Som administrator, skriv cmd, hvor der kan søges efter programmer og i kommando linien skrive:

sc start slsvc
Avatar billede carlsensoftware Nybegynder
28. juni 2009 - 22:48 #7
Min datter har lige fået en MSI bærbar og har / havde samme problem. Selvom det lyder ulogisk at fjerne Windows Search 4.0, så virker det.
Så tak for oplysningen.
Avatar billede ansen Nybegynder
06. september 2009 - 14:41 #8
fixet