Avatar billede steelman Novice
21. juni 2009 - 22:34 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Mere ram til WinXP?

Hej,

Svigerforældrene klager lidt over, at deres laptop er lidt langsom. Jeg har netop reinstalleret windows xp sp3 på maskinen og tjekket at der ikke er noget virus, spyware, malware der laver bøvl. Så jeg tænkte om det kan være en fordel for dem at sætte mere ram i?

Maskinen er en HP Pavilion dv1074ea
Inten Pentium Centrino 1,7GHz
512mb ram
Avatar billede vejmand Juniormester
21. juni 2009 - 22:35 #1
Ja, det er en rigtig god idé.......
Avatar billede leif Seniormester
21. juni 2009 - 22:46 #2
Det ville ikke skade at smide fx. 1gb mere ram i maskinen
Avatar billede vejmand Juniormester
21. juni 2009 - 22:51 #3
22. juni 2009 - 06:43 #4
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart og som måske kan disables...

(Men det med +RAM vil selvfølgelig også være smart *S*)
Avatar billede steelman Novice
22. juni 2009 - 08:25 #5
Nå det er jeg egentlig glad for at høre. Jeg mente også at det vil hjælpe med at smide 1 GB i maskinen i stedet for 2x256mb der sidder i nu. Men så blev jeg alligevel i tvivl da jeg faldt over denne tråd i går: http://www.eksperten.dk/spm/322312

karise_larry: Du har allerede tjekket en log for mig http://www.eksperten.dk/spm/878830 ;-)

Der er kun to slotte i computeren hvor der sidder 256mb i hver. Vil der være forskel på at sætte 1x1GB eller 2x512mb i?
22. juni 2009 - 08:45 #6
http://www.eksperten.dk/spm/322312 er jo ret gammel - såååå...
Avatar billede steelman Novice
22. juni 2009 - 09:30 #7
hehe ja det er rigtig nok. Det havde jeg ikke lige set...
Hvad siger I mht. at bruge 1 eller 2 blokke? Er det ligegyldigt? Vil det være bedre at putte 2gb i?
22. juni 2009 - 10:04 #8
Hvis det prismæssigt er ligegyldigt ville jeg vælge 1x1 Gb klods. Så er det jo lettere at (senere) opgradere til 2x1 Gb ...
Avatar billede steelman Novice
22. juni 2009 - 10:15 #9
ok. vil det give langt bedre performance at sætte 2gb i?
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2009 - 10:15 #10
Med de priser, så smid 2 GB i !.
Avatar billede denstorekalapojser Nybegynder
22. juni 2009 - 23:06 #11
#9 ja, men husk at 32 bit systemer kun kan håndtere 3,5GB RAM
Avatar billede steelman Novice
22. juni 2009 - 23:13 #12
Jeps - det ved jeg :-) Men er 2gb af foretræke frem for 1gb når computeren primært bruges til internetsurfning, office-programmer og billedbehandling i Picasa?
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2009 - 05:37 #13
Ang billedbehandling, er det en fordel med 2GB, frem for det halve.
Avatar billede denstorekalapojser Nybegynder
23. juni 2009 - 18:39 #14
helt klart 2GB RAM, når den skal redigere billedere, ville jeg mene.
da jeg lavede mig storebrors computer, som kun havde 1.5GB RAM og Vista, var det umuligt, så fik den en klods på 2GB.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2009 - 19:11 #15
Og nu vil der lyde det sædvanlige ramaskrig når jeg skriver at du skal smide det "SP3" hen hvor peberet gror, men det tager vi med. Der er ikke meget der sløver en computer mere end netop "SP3". Maskinen er en halvgammel sag derfor er rammene uhyggeligt dyre, ca. 1000,00 kr. for 2 GB og maskinen er stadig en halvgammel sag
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2009 - 19:32 #16
Hvis du vil ha en billig løsning har jeg en 512 Mb. blok som bør passe den kan du købe for 100,00 kr incl. porto med returret - det er dog immervæk en fordobling af memory
23. juni 2009 - 19:44 #17
"ramaskrig" *S* -> Hvor kom dette med SP3 ind i billedet ?
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2009 - 20:46 #18
""ramaskrig" *S* -> Hvor kom dette med SP3 ind i billedet ? " Klippet fra spørgers indlæg "Jeg har netop reinstalleret windows xp sp3 på maskinen og tjekket at der ikke er noget virus, spyware, malware der la"
Avatar billede steelman Novice
24. juni 2009 - 08:53 #19
Nu er der bestilt ram til computeren. Så må deres hårde bedømmelse vise om det har hjulpet :-) Tak for hjælpen. Smid nogle svar så vi kan få lukket :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
24. juni 2009 - 11:36 #20
:-)
Avatar billede steelman Novice
04. juli 2009 - 10:44 #21
Lige et sidste spørgsmål:
Nu er rammen købt hjem (en klods på 1gb). Der er to slotte i computeren - er det ok at sætte en klods på 1gb og en af de gamle på 256mb i så det ialt bliver 1,2gb?