Avatar billede smal Nybegynder
19. juni 2009 - 14:54 Der er 3 kommentarer

Hakkende lyd ved afspilning af AVI filer

Hej Eksperter

Er lige startet med at lave videoredigering igen, efter et par måneders pause fra dette emne. Finder så ud af, at lyden hakker utroligt meget ved afspilning af AVI filer på min PC. Det har jeg aldrig døjet med før, så det undrer mig selvfølgelig noget, hvad der kan være sket. Jeg kører med en Realtek high definition Audio driver 5.10.0.5809 på en Windows XP PC.

Nogle der har/har fået lignende problemer. Den eneste mulige forklaring jeg kan komme frem til er, at en Windows Update måske har haft en indvirkning på denne foringede audio performance.
Avatar billede computerlab Nybegynder
21. juni 2009 - 21:18 #1
Hakker den også i VLC?
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
24. juni 2009 - 13:34 #2
hvilken PC drejer det sig om?
Avatar billede smal Nybegynder
25. juni 2009 - 00:12 #3
Hej Computerlab

Har lige installeret VLC og afprøvet med denne afspiller. Og her lyder de samme AVI filer som de skal => uden hakken. Nedenfor er der en oversigt over de programmer, jeg har til rådighed på min PC og deres performance ved afspilning af AVI filer.

VLC ===> Ok lyd
Nero ShowTime ===> Ok lyd
Pinnacle 12 ===> hakkende lyd
Windows Media Player (version 11) ===> hakkende lyd
Windows Media Center ===> hakkende lyd

Håber dette kan kaste lidt lys over sagen. Da jeg ikke er PC audio ekspert, får jeg ikke så meget ud af det.