Avatar billede arnebalsby Nybegynder
14. juni 2009 - 02:11 Der er 7 kommentarer

Vista/Windows 7 \"a required cd/dvd drive device driver is missing\"

Er lige igang med at intallere Windows 7 RC, på en HP/Compaq evo n610c.

Før instalation vil gå rigtigt igang siger den:
\"A required cd/dvd drive device driver is missing\".

Og vil have at man skal putte en cd ind med denne driver.

Er der nogen som ved hvad man skal gøre, eller kender et sted man kan finde sådan en driver.

Siden med drivere er her:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=316666&prodTypeId=321957&prodSeriesId=316664&swLang=8&taskId=135&swEnvOID=1093

Måske kan man også finde en mere generel en et helt andet sted, eller skal man gøre noget i bios ?
Avatar billede arnebalsby Nybegynder
14. juni 2009 - 02:23 #1
Selve CD/DVD Drevet hedder Compaq n533.
Avatar billede arnebalsby Nybegynder
14. juni 2009 - 02:23 #2
Det er sikkert det samme med Vista.
Avatar billede Grnkjr0 Nybegynder
14. juni 2009 - 13:05 #3
Hvorfor finder Windows 7 ikke selv de drivere den mangler? Grunden til at man ikke må slukke for PC´en under installationen af Windows 7 (og at filen ikke fylder særligt meget) er jo netop at den går på nettet og selv finder disse under installationen.

Er du i stand til at boote op i dit gamle OS? Så kan du jo bare finde den driver under enhedshåndtering og gemme den eksternt.

Her er et link til nogle du kan stille dit spørgsmål til:

http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/category/w7itpro/
Avatar billede off-line Nybegynder
14. juni 2009 - 15:08 #4
Det lyder besynderlig. Jeg har aldrig hørt om, at der skulle
installeres driver til et CD drev før installation af et styresystem. Den nu udgåede prøveversion af windows 7 gjore det
heller ikke. Jeg tror ikke på, at det er det som er galt.
Prøv at undersøge dit CD/DVD drev med f.eks. windowsXP.
Avatar billede arnebalsby Nybegynder
16. juni 2009 - 14:47 #5
Jeg har fået det opklaret. Solution:

Det er en fejl som kommer når iso filen eller brændingen er slået fejl . Man kan downloaded iso filen igen, og/eller brænde på DVD+R istedet for DVD-R på langsomste tid.

This error occurs because the ISO file, og the DVD burn was corrupt. Burn on DVD+R instead of DVD-R at slowest rate.
(bare til google).

Med venlig hilsen
Avatar billede arnebalsby Nybegynder
16. juni 2009 - 14:47 #6
svar
Avatar billede off-line Nybegynder
19. juni 2009 - 15:01 #7
Ingen point til mig tak.