Avatar billede arx Nybegynder
13. juni 2009 - 22:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ødelagt Grafikkort?

Hejsa.

Igår begyndte min computer at få problemer med at der er blå lodrette streger på tværs af skærmen.

Jeg har taget screenshot når den er startet op, og når jeg åbner dem på en anden computer er stregerne væk. Jeg har også prøvet at sætte en anden skærm til, og der er de stadig.

Så det eneste der kan være galt er grafikkortet ikke?

Tak for jeres tid :)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
13. juni 2009 - 23:36 #1
Er stregerne der lige fra du tænder computeren?
Lyder mere som din skærm der er i stykker. LCD ?

Prøv din skærm med en anden computer...
Avatar billede arx Nybegynder
14. juni 2009 - 00:05 #2
Ja de er der lige fra den starter.

Det er en LCD ja, men har som sagt prøvet en anden crt skærm jeg har, og der er de også på.

Så det kan vel kun være grafikkortet?
Avatar billede arx Nybegynder
14. juni 2009 - 00:07 #3
Hov læste dit svar forkert :)

Jeg har self ikke prøvet skærmen på en anden computer, men når stregerne også er der med den anden skærm kan det vel ikke være skærmen?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
14. juni 2009 - 10:16 #4
Umiddelbart nej, så er det nok ikke skærmen, men undrer mig bare du ser de samme fejl lige fra opstart af.
Jeg ville stadig teste LCD på en anden computer før jeg skiftede gfx.
Avatar billede arx Nybegynder
14. juni 2009 - 12:41 #5
Okay, prøver lige at teste skærmen på en anden computer også.

Men prøver at skifte grafikkort senere idag, så kan jeg finde ud af om det er det. Træls at købe nyt grafikkort hvis det ikke er de´t der er galt ;)
Avatar billede arx Nybegynder
14. juni 2009 - 13:15 #6
Forresten så er de streger der heller ikke hele tiden nu jeg tænker over det. Lige efter den er startet op og den loader windows i fejlsikret tilstand, kommer der en masse mærkelige tegn på skærmen, og så kommer stregerne igen når den kommer ind i windows.
Avatar billede arx Nybegynder
26. juni 2009 - 18:02 #7
Det var grafikkortet der var i stykker, efter jeg har fået et nyt virker det fint.
Avatar billede Halasius Nybegynder
05. oktober 2010 - 10:56 #8
Undskyld jeg ikke lige laver min egen post, men kan ikke lige finde den knap (Lol, er lidt dum :p) Jeg har samme problem, bortset fra, at når min computer starter op, er det ikke de normalle tegn osv. det står lidt ligesom

¿ ╝ ¿

På andre måder, men er det så grafik kortet, eller en virus? jeg kan stadig starte computeren i Safe mode, men jeg kan ikke starte mit virus program (AVG free anti-virus, som jeg så senere har hørt er vireklig dårligt) endvidere, kan jeg ikke engang indsætte windows CDen som den siger er en af løsningerne, siden min far altid har været nærig og har pirat kopier af windows, som så betyder at vi ikke har nogen CDer.

Lånte min vens Windows 7 CD, det virkede da også fint nok til den skulle genstarte, så stod den stille på første side, gad ikke at gå videre derfra.