Avatar billede letitbeknown_dk Nybegynder
12. juni 2009 - 10:37 Der er 2 kommentarer

Word 2007 - Typografi: Tekstombrydnings indstillinger

Hey eksperter!

Hvordan ændrer man indstillingerne for tekstombrydningen/layout indstillinger for billeder således, at indstillingerne bliver gemt i en typografi?
Avatar billede justrace Novice
12. juni 2009 - 10:45 #1
Åbn Word, lav dine tilretninger, og vælg "Gem som", og vælg "Skabelon", og kald den et eller andet der beskriver lidt hvad det er for en.
Avatar billede letitbeknown_dk Nybegynder
12. juni 2009 - 11:08 #2
Jeg i forvejen lavet en skabelon med tilhørende typografier - men når jeg så indsætter et billede, så har billedet allerede layoutindstillingen "på linje med tekst".

Hvis jeg gør som du siger, med blot at indsætte et billede i en tekst med en bestemt typografi og så ændrer layout indstillingen på dette billede og derefter markerer al teksten, samt billedet og vælger "updater brødtekst typografi så det passer med markeringen". Gemmer og lukker.

Men når jeg så sætter nye billeder ind, er layout indstillingerne for billeder tilbage til "på linje med tekst".

Burde der ikke være en form for tekstombydning/layout option i typografi indstillinger?