Avatar billede apex Nybegynder
12. juni 2009 - 01:56 Der er 6 kommentarer

Hvad er forskellen på accespoint.

Hej,

Hvad er forskellen på de accespont der findes i dag, hvis man bare skal bruge den til at gå på nettet med. Jeg går ud fra, at når man køber en ny i en butik, så er sikkerhedensmulighederne som de skal være?

Jeg faldt over en billig en i Computercity, en D-link DI-524 til 299. Kan jeg bare nøjes med en sådan en, eller af hvilke grunde skal man fx vælge en der er dyrere?
Avatar billede apex Nybegynder
12. juni 2009 - 01:58 #1
De har forresten også D-Link Wireless G-startsæt - DKT-110 til kr. 399,-, er den er foretrække i forhold til den anden?

... eller skal man vælge noget helt 3. af andre årsager?
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
12. juni 2009 - 07:37 #2
Faktisk er der ikke den store forskel, ud over designet + du får en USB-dongle med i købet.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
12. juni 2009 - 07:55 #3
DI-524 og DKT-110 er ikke AP'ere, men trådløse routere.
Avatar billede j3ppah Novice
12. juni 2009 - 08:36 #4
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=150547&searchArea=&Soegeord=

den burde være rigeligt til det du skal bruge den til...

Som thesheriff skriver, så er de andre to trådløse routere...
Over stående er et accesspoint, men du skal jo lige starte med at finde ud af om du skal bruge en router eller et access point..
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
12. juni 2009 - 08:38 #5
forskellen på de fleste Ap's idag, er deres standarder, de normale standarder er 802.11 g og 802.11 b - derfor skal man sørge for at have et netkort der kan tage en af disse standarder.
begge standarder køre 54Mbps, og hvor 802.11 a køre 11 mbps.
så  er der den nyeste standard der hedder 802.11 n (draft) - den køre så 300Mbps. derfor er det også vigtigt at have et netkort der kan tage disse standarder.
der er også forskellen på kvalitet, og rækkevide.
Avatar billede zero_lock Nybegynder
01. juli 2009 - 20:24 #6
nu ved jeg ikke hvor meget du kan og vil og skal bruge

men ellers ville jeg købe linksys model WRT54GL og smide DD-wrt på den... så kan du få routeren til en gøre som du vil... og hvad du vil bruge den til også som AP.... ellers som andre siger er der efter hånden ingen forskel på dem, men købt et fra D-link eller Linksys så er du helt sikkert på den rette vej