Avatar billede apex Nybegynder
12. juni 2009 - 01:53 Der er 9 kommentarer

Lenovo IdeaPad S10 - erfaringer.

Hej,

Jeg overvejer at købe en sådan netbook, er der nogle der har gode (eller dårlige) erfaringer med den?

Jeg vil umiddelbart vælge denne netbook frem for de andre på markedet pga. det enkle design. Af samme grund vil jeg ikke købe den nye model lenovo kommer med.
Avatar billede apex Nybegynder
12. juni 2009 - 02:00 #1
Hvad er forskellen egentlig på IdeaPad S10 og IdeaPad S10E ?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
12. juni 2009 - 07:28 #2
Jeg synes den er lavet af for billig plast og er standard, men intet særligt. Tastaturet gynger også. Har lige prøvet s10-2 og den virker lidt bedre.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
12. juni 2009 - 07:34 #3
Tag evt. et kig på Samsung T10 eller T20.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
12. juni 2009 - 08:05 #4
Jeg glemte at nævne at S10 / S10e har en opløsning på 576 i højden, hvor standard er 600 pixels.

Samsung hedder vist NC10 og NC20. NC20 er dog med 12" skærm. Jeg synes også du bør se Acer Aspire 531 som er en helt ny model.

www.pcworld.dk har vi testet de fleste af dem, så tjek evt-. modeller ud.

Og på http://www.mininote.dk/?p=1258 det link er der en aktuel diskussion om det bedste bud.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
12. juni 2009 - 08:39 #5
jeg har en lenovo s10, det er en meget meget god maskine til kontor brug, og lidt små spil, tastaturet har jeg dog ikke problemer med, men jeg kan ikke se alle oplysninger hvis jeg åbner et vindue, så mangler jeg fx. det nederste hvor der står " ok eller anuller " - så kig på en 12" istedet.
Avatar billede apex Nybegynder
12. juni 2009 - 10:16 #6
De andre modeller I anbefaler, hvorfor anbefaler i dem i stedet for Lenovo. Atså, hvorfor er det er bedre en S10/S10E.

Som sagt er det pga. af designets enkelthed, at jeg foretrækker S10 (ellers burde jeg som mimimum vælge S10-2). Men har ikke set den i virkeligheden, også derfor jeg lige søger råd, inden jeg går ned i Computercity om lidt, og ikke lader mig snyde af designet.

MathiasDue >> hvad mener du med du ikke kan se alle oplysninger når du åbner et vindue? - er det hvis folk har optimeret deres hjemmeside til 800x600px?

Hvad er forskellen på S10 og S10E?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
12. juni 2009 - 10:38 #7
Sjovt som smag og behag er forskellig, jeg synes S10e er totalt anonym og ikke enkel :-)

Min anke går mest på at den virker tynd i plastikken og virker billigere i kvaliteten end f.eks. HP's eller Acers. Og Eee 1000HE eller 1002HA. Eller Samsung NC10.

Samtidig holder den - med et standard 3-cellet batteri - ikke mere end et par timer. Hvor de øvrige producenter efterhånden har 4 eller 6 cellede batterier.

Tror ikke der er en forskel på S10 og S10e.
Avatar billede apex Nybegynder
12. juni 2009 - 11:11 #8
Okay, kan godt høre I ikke er så vilde med den.

Det er dog med lidt undren, da jeg har set anmeldelser af den på nettet, og synes generelt at den har fået rigtig gode anmeldelser - men det kan jo være at anmelderne er betalt af Lenovo.

Og ja, smag og behag er forskellig... håber da også lidt, at jeg ikke synes den er så "lækker" når jeg ser den i virkeligheden, i så fald er der jo en del alternativer som I også siger.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
12. juni 2009 - 11:21 #9
Der er desværre alt for få firmaer der vil bestikke os anmeldere :-)

Jeg har også set mange positive reviews af netbooks, men jeg tror ofte det handler om at det måske er den først eller anden netbook testerne ser - og så er de meget begejstrede.

Når man har prøvet 20-30 stykker begynder man at blive en smule mere kritisk :-)