Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2009 - 00:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Internettet virker kun hvis jeg ikke bruger router!

Jeg vil lige starte med at henvise til denne tråde.
http://www.eksperten.dk/spm/877708

Nu undre jeg mig så over hvorfor det er at den ene pc ikke vil få forbindelse gennem routeren når nu de 4 andre i husstanden vil.
Hvad kan jeg gøre for at ændre det?

Og den køre på Xp

spørg hvis i vil vide mere
Avatar billede riversen Nybegynder
11. juni 2009 - 06:29 #1
hvilken IP-adresse, gateway og dns server får den tildelt? Er det tilsvarende på de andre pc'er bortset fra IP?
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2009 - 07:08 #2
gateway?? ved jeg ikke lige hvad du mener med hehe.
Men dns står alle til automatisk IP og Auto DNS.
prøver lige at slå automatisk DNS til på den "syge" pc og se om den stadig vil på nettet uden og bagefter med router
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2009 - 07:41 #3
Ja nu kan jeg så ikke få lov at starte den.. eller den vil starte men skærmen siger " ingen signal"
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2009 - 07:54 #4
Jeg håber der stadig vil komme svarmuligheder og jeg skal nok prøve dem alle af. Men kan desværre ikke gøre ret meget før spørgsmålet på dette link http://www.eksperten.dk/spm/877833 er løst...
Avatar billede drenriza Nybegynder
11. juni 2009 - 14:19 #5
Har du stadig problemer at du ikke kan gå på nettet igennem en router?
Avatar billede juicesworld Nybegynder
11. juni 2009 - 15:29 #6
Det ligger næsten altid i krypteringsmetoden... er det den eneste XP maskine på netværket? I så fald prøv at fjern kryptering fuldstændig fra routeren og se om de ikke allesammen kan logge på, hvis det virker derefter så leg med krypteringen indtil du finder noget de allesammen kan lide.. prøv at holde dig væk fra WEP.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2009 - 17:46 #7
Jeg har fundet løsningen! Der VAR sat noget kodehalløjsa på så det kun var nogen MAC addresser der der kunne komme på internettet men ALLE pc kunne komme på det lokale netværk dvs kan rode rundt på mine pcer og hente filer evt. så skal lige have fundet ud af at sætte en kode på der så folk slet ikke kan komme på.

Men der er stadig MAC filtrering på så det er vel godt nok? hvis der kommer en ekstra kode på self?
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2009 - 17:47 #8
SVAR:

"Jeg har fundet løsningen! Der VAR sat noget kodehalløjsa på så det kun var nogen MAC addresser der der kunne komme på internettet"
Avatar billede riversen Nybegynder
12. juni 2009 - 17:58 #9
ja, kodehalløjsa er roden til alt ondt.