Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
10. juni 2009 - 12:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VMWare virker ikke på Ubuntu

Når jeg starter VMWare fra en terminal så får jeg følgende fejl:

lars@Khaine:/media/D$ vmware &
[1] 7273
lars@Khaine:/media/D$ Xlib: extension "RANDR" missing on display ":0.0".
Logging to /tmp/vmware-lars/setup-7276.log
modinfo: could not find module vmmon
modinfo: could not find module vmnet
modinfo: could not find module vmblock
modinfo: could not find module vmci
modinfo: could not find module vsock
modinfo: could not find module vmmon
modinfo: could not find module vmnet
modinfo: could not find module vmblock
modinfo: could not find module vmci
modinfo: could not find module vsock
/usr/bin/vmware: line 31: 7276 Segmentation fault "$BINDIR"/vmware-modconfig --appname="VMware Workstation" --icon="vmware-workstation"

Jeg bruger Ubuntu 9.04 x64.

Jeg installerede fra filen VMware-Workstation-6.5.1-126130.x86_64.bundle og fik ikke nogen fejl beskeder.

Jeg er temmelig ny til Linux, så jeg ved ikke rigtig om der er mere info som skal bruges...
Avatar billede osdata Nybegynder
10. juni 2009 - 14:02 #1
vmware workstation er jo et grafisk produkt mig bekendt så det skal startes fra X.

Hvis du skal bruge det til virtuelle servere kan du bruge VMware server i stedet.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
10. juni 2009 - 14:35 #2
Når jeg starter VMWare fra X, så begynder den at åbne, og så lukker den ned.
Ifølge VMWare's dokumentation can man starte den fra en terminal ved at skrive 'vmware &' og der får jeg så den fejlbesked.
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
11. juni 2009 - 14:35 #3
Nå, ikke...

Jeg skifter tilbage til Vista, det bliver rart igen at bruge et OS der bare virker.