Avatar billede carstensuurland Nybegynder
09. juni 2009 - 23:31 Der er 4 kommentarer

Replikering mellem SQL og MSDE?

Jeg skal til at lave en applikation til en kunde, hvor jeg har brug for at kunne "tage data med" under armen.

Applikationen skal kunne afvikles både "conneted" og "disconnected" - dvs. at man som bruger skal kunne tage sine data med sig på den bærbare, for at kunne replikere ændringer m.v. tilbage til serveren, når man er tilbage på kontoret.

Spørgsmålet er, om der er nogen der har erfaringer med dette? Jeg havde forestillet mig et setup med en central SQL Server 2008 og så en MSDE'er på de enkelte bærbare, men er det en god ide?

Alle forslag til en løsning er meget velkomne
Avatar billede Syska Mester
10. juni 2009 - 01:09 #1
Uden at have prøvet ... og da jeg ved det er på vej frem:
http://www.danielmoth.com/Blog/2008/02/adonet-sync-services.html
http://msdn.microsoft.com/en-gb/sync/default.aspx

Så ville jeg klart kigge på det ...

Ellers er jeg blank.

// ouT
Avatar billede bmpi Nybegynder
10. juni 2009 - 09:44 #2
Jeg er ikke programmør, så jeg kan desværre ikke sige så meget om de konkrete detaljer, men til daglig bruger jeg blandt andet Microsoft CRM, og hvis man installerer dens Outlook klient, som synkroniserer mellem Outlook og CRM'en, så kan man vælge en "Offline installation".

Den installerer herefter en lokal SQL Express, så når man forbinder til CRM'en på intranettet, så synkroniserer den data mellem de to databaser. Og når man altså ikke er på intranettet, så har man alligevel adgang til data, fordi det er gemt i den lokale SQL Express.

Der er måske hjælp at hente til det her: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms143241.aspx
Avatar billede mula Nybegynder
17. februar 2011 - 18:37 #3
det du efterlyser
er merge replication.
for at det skal virke med msde
skal du have msdeA (med en sql agent)

og på sql 2008 server skal du have
installeret support for DMO (database management object for sql 2000)
find filen Microsoft SQL Server 2005 Backward  på din sql dvd.

udover skal sql 2008 server have installeret support for
replication (options)
det var det tekniske.. det nemme

på server skal du så lave en publication (
under replication (local publication)
(en publication er udvalgte tables som gøres tilgængelig
vi en publication
dine arbejdsstationers msde skal så tilføjes som subscribers
til Publicationen som du har lavet..
du vil nu have den ønskede funktionalitet..

mvh
Avatar billede Syska Mester
17. februar 2011 - 19:36 #4
#mula
wow, skriver du fra en telefon eller laver du selv linje skift ?