Avatar billede apex Nybegynder
09. juni 2009 - 17:49 Der er 4 kommentarer

Alternativ til Flash-katalog

Hej,

Da jeg skal bruge mit eget system, der funktionelt skal fungere som de aktuelle udbydere af flash-kataloger, vil jeg derfor høre om der er gode idéer til alternative løsninger?

Det jeg søger er udviklingsmæssigt, noget der ikke er så tung at få udviklet sit eget Flash katalog system. Dog skal brugeroplevelsen være den samme, eller meget tæt på.

Har fx set dette alternativ på boligone:
http://boligone.dk/ivvisfotos.asp?sag=8140051

Er der nogle forslag til alternative løsninger?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2009 - 18:25 #1
Uden at vide noget om kataloger, saa er de mest oplagte alternativer til Adobe Flash vel MS Silverlight og Java FX.
Avatar billede apex Nybegynder
09. juni 2009 - 18:28 #2
Korrekt.

Nu er det ikke bare et alternativ til at udvikle det, selvom jeg gerne hører disse forslag også. Det jeg søger, er en mere simpel og ikke så ressourcekrævende måde at lave katalogvisning på, hvis man skal have udviklet sin egen løsning.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juni 2009 - 00:34 #3
I så fald er alternativet til en RIA vel en helt traditionel web side med HTML, nogle billeder og lidt AJAX til at få det til at virke smooth.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juni 2009 - 00:35 #4
Det link du angiver ligner noget rent JavaScript.