Avatar billede NSplidsboel Nybegynder
04. juni 2009 - 11:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Overvågning på arbejdspladsen ?

Hej folkens

Mit arbejde har fået den geniale ide at vi hverken i pauser eller på noget andet tidspunkt må besøge hjemmesider der ikke er arbejdsrelateret. Der er ikke snakke om blokering osv. så derfor kom jeg til at tænke på om de har mulighed for at "overvåge" hvilke hjemmesider der bliver besøgt via deres internet ?
Avatar billede snowball Novice
04. juni 2009 - 12:06 #1
Ja, hvis alt internet trafik køres igennem en proxy server - f.eks. en Microsoft ISA Server - så kan de logge hvilke brugere der besøger hvilke hjemmesider.
Avatar billede NSplidsboel Nybegynder
04. juni 2009 - 12:30 #2
Er der mulighed for at gå uden om det ?
Avatar billede fusion-it Nybegynder
04. juni 2009 - 12:38 #3
Vil du virkelig risikerer dit job for det ? find dig et andet job måske :)

Der er jo en grund til de regler er der du ved :)
Avatar billede mclemens Nybegynder
04. juni 2009 - 12:40 #4
Ja, du evt. have en privat internet
forbindelse via. dit mobilselskab.
(Men der kan jo stadig gemmes data
på firmaets pc om hvilke sider du
har besøgt via. firmaets pc...)
Avatar billede mclemens Nybegynder
04. juni 2009 - 12:40 #5
Edit: Ja, du *kan* ...
Avatar billede NSplidsboel Nybegynder
04. juni 2009 - 12:44 #6
fusion: Det egentlig ik fordi jeg vil, blev bare nysgering da jeg ikke viste om det overhovedet var muligt sådan noget :)

Har sku for travlt til at surfe , men det et spændene emne :)