Avatar billede hoejgaard Juniormester
01. juni 2009 - 20:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

glas effekt

Hej

Jeg skal ha lavet et design hvor der indgår en plan glasflade, "en rude", og der skal stå noget tekst på den.
Hvordan laver man sådan en glasflade ??
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2009 - 20:45 #1
Jeg har lavet en tutorial til et managerspil der hedder vman.
men tutorialen ligger på et forum som ikke tilhører vmans.
Men jeg har lavet den der.

Link her:
http://vman.forumup.dk/about1984-vman.html
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2009 - 20:45 #2
ups det skulle have været et svar.
så blev det her svaret.
Avatar billede hoejgaard Juniormester
01. juni 2009 - 20:49 #3
wipez
det ser fint ud, men det skal være som rigtig glas, altså gennemsigtig...
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2009 - 20:55 #4
hmm.
der kan du søge på google.
efter f.eks. glass effekt tutorial.

der burde være en MASSE ;)
Avatar billede hoejgaard Juniormester
01. juni 2009 - 21:06 #5
okay vil da prøve, men kunne være der var en herinde der havde en fremgangsmåde til det..
Der må også godt være en slags soleffekt på noget af glasfladen, altså noget genskin af en slags, som når solen skinner på en rude..
Avatar billede hoejgaard Juniormester
02. juni 2009 - 17:23 #6
ingen andre bud på dette ?
Avatar billede hoejgaard Juniormester
03. juni 2009 - 10:04 #7
ingen der kan hjælpe med en tutorial her på et stk glas med lidt solskin :-) ?
Avatar billede jernrosen Nybegynder
03. juni 2009 - 15:27 #8
Jeg vil gerne hjælpe men mangler nogle informationer.

- Glas er for mig sådan et underligt materiale der kun er noget når det genskinner sig i andet ! Kan du eventuelt give eksempler på hvad der skal genskinnes i dit glas ? hjemmeside ? design ?

- hvis du selv vil lave noget kan du se her :
http://www.tutorialhero.com/index.php?search=glass&id=search&btn=Search&category=1

Jeg tror faktisk du har begivet dig ind på èn af de sværeste grafiske linier der findes *S* - ufatteligt mange mennesker har arbejdet med glas i diverse grafiske programmer uden at finde den helt rigtige formel for hvordan glas opfører sig.
Avatar billede jernrosen Nybegynder
03. juni 2009 - 15:37 #9
For at uddybe mine spørgsmål før om hvad der skal genskinne eller skygges har jeg lagt dette billede op :

http://www.jernrosen.net23.net/glasmedskygger.jpg

som det ses er glasset i sofabordet kan glas være mange ting : gennemsigtigt og alligevel et fast glat materiale.
Avatar billede hoejgaard Juniormester
06. juni 2009 - 15:58 #10
jernrosen
ja det er noget ala det i sofabordet jeg tænkte på.
Hvodden laver man det step by step ?
Avatar billede jernrosen Nybegynder
06. juni 2009 - 20:54 #11
Jeg er så nødt til at spørge :

Hvad grafikprogrammer har du ?

Det viste billede er lavet i 3dstudiomax - et 3d program der klarer den slags for mig *S*

Jeg kan sikkert lave det i Adobe Photoshop og kan finde en Photoshop-tutorial til dig, der hedder noget med "refleksion"; men det nytter jo ikke ret meget, hvis du kun har Paint eller PaintShopPro *S*
Avatar billede jernrosen Nybegynder
06. juni 2009 - 20:59 #12
Åhhhh - sorry *GGGG*

Jeg så ikke at det var under kategorien "Photoshop" - ergo må du jo have det program !!

Jeg prøver lige at alltheweb'be ( anden måde at google på ) på tutorial, refleksion, mirror og photoshop
Avatar billede jernrosen Nybegynder
07. juni 2009 - 06:45 #13
Jeg fandt denne :

http://www.photoshoplady.com/tutorial/create-a-layered-glowing-text-effect/519

En temmelig fed effekt med lys og bevægelse. Det interessante er dog nederst hvordan du får reflekteret teksten.
Avatar billede hoejgaard Juniormester
07. juni 2009 - 17:48 #14
ja det ser da fedt ud, men mit skal være knaps så glowing :-)

Mere noget ala dit glas i bordet... skal bruges som en rude nemlig.