Avatar billede asker Nybegynder
28. maj 2009 - 20:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gemme med font i Illustrator cs4

Hej jeg har lavet lidt i illustrator cs4 - dejligt program - men nu vender dem der skal printe det tilbage og fortæller at jeg har brugt nogle fonte som de ikke har - derfor er mit spørgsmål hvordan og i hvad skal jeg gemme for at sikre mig at de bare kan bruge det.....

det de har fået er en ai fil samt en pdf fil
Avatar billede prodic Mester
28. maj 2009 - 21:24 #1
Tjek i din pdf-fil om fontene er embedded. Evt. som et subset.
File->Properties->Fonts
Hvis de er embeddet så bør de kunne printe den uden problemer.

I Illustrator kan du outline alle dine fonte, og gemme filen som en kopi som du så kan sende til dem i stedet.

Pdf-filen bør dog være den sikreste løsning såfremt fontene er embedded korrekt.
Avatar billede asker Nybegynder
08. januar 2012 - 14:37 #2
lukker