Avatar billede kxh Nybegynder
28. maj 2009 - 11:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Database mirror + replication

Hej

Er er nogen der ved om det er muligt at opsætte en replikering mod en database som er opsat i mirror, så replikeringen automatisk bliver flyttet over på mirror serveren når den bliver primær.

// Kim
Avatar billede Lars_sm Nybegynder
17. juli 2009 - 13:26 #1
Det er et rigtig godt spørgsmål. Men jeg tror desværre ikke man uden videre kan. Man kan dog godt selv sætte noget op, det kræver dog lidt T-SQL erfaring, især i forhold til replikeringer.

Den løsning jeg kunne forestille mig, var at man satte replikering op mod både principal og mirror databasen, men kun lod den ene replikering være aktiv af gangen. (Add og drop subscription)

Altså simpelthen overvåge på hvilken database i dit mirror setup der er den aktive, og kun have replikeringen startet mod den.

Jeg har dog aldrig haft et lignende behov, så jeg har desværre ikke en løsning liggende.
Avatar billede kxh Nybegynder
18. juli 2009 - 09:00 #2
Hej

Det er også en af de muligheder vi selv har overvejet, altså at manuelt scripte x antal jobs for at genoprette replikering ved failover, jeg har haft spørgsmålet oppe hos Microsoft, og de har meldt tilbage at de i den nuværende version 2005 & 2008 ikke understøtter det, men at de overvejer til næste release.
Avatar billede Lars_sm Nybegynder
22. juli 2009 - 16:06 #3
Ikke understøtter det? Hvis du scripter en replication ud, vil der i bunden være addsubscriber (eller lignende, kan ikke huske det) til de servere der skal indgå. Det er de linier jeg ville lege med - og manuelt gå ind og køre dem ved failover.
Avatar billede kxh Nybegynder
23. juli 2009 - 09:56 #4
Hej Lars

Det jeg mente var at Microsoft vil lave det så man i addsubscriber kan angive en failoverpartner på samme måde som man gør ved en applikation, og dermed gøre at subscriber automatisk failer over.
Vi er enig om at man godt kan scripte sig ud af det. - man kan evt. på witness serveren have et job der automatisk kunne switche replikering mod den "aktive" database.
Avatar billede kxh Nybegynder
04. september 2011 - 07:25 #5
oprydning