Avatar billede hestetoften Nybegynder
27. maj 2009 - 14:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

søgeliste som google

Jeg sidder og leger lidt med tanken om at lave en "dropdown" liste som den der er når man skriver i søgefeltet på google og youtube.

Men hvilken element bruger de til listen, som man kan scrolle op og ned i vha. piletasterne.
Avatar billede j3ppah Novice
27. maj 2009 - 14:24 #1
du kan vel lave en listener på keyboard input.
prøv at følge min tankegang.

lige så snart den finder noget i drop down menu'en skriver listen.
Automatisk bliver overste i listen til index 1.
når musen er over en af dem, sætter den index nr. til selected index.

Keyboard listeneren, "lytter" om der bliver tasted op eller ned, og i hendhold til hvad der bliver taster er det index++; eller index--;

burde vel egentligt at være meget simpelt, men har dog ikke den vilde erfaring i ASP, så kan godt være det er svære at lave i det.
Avatar billede jensgram Nybegynder
27. maj 2009 - 15:02 #2
Ja, mest fordi ASP er server-side :)
Avatar billede jensgram Nybegynder
27. maj 2009 - 15:03 #3
j3ppah > Men idéen er god nok. Det er bare JavaScript, der er det rette værktøj i en sådan sag.
Avatar billede j3ppah Novice
27. maj 2009 - 15:06 #4
hehe :D... som sagt har jeg ingen erfaring inden for asp :D Men da altid noget at ideén var der ;)
Avatar billede hnteknik Novice
27. maj 2009 - 15:37 #5
Det er givetvis AJAX opslag p serveren. Så på et tidspunkt noget demo kode lavet i ASP.

Har selv haft noget ASP opslag af telefonkoder baseret på en tabel læst ind fra starten. Har slået det fra igen.
Avatar billede hnteknik Novice
27. maj 2009 - 15:40 #6
Avatar billede hestetoften Nybegynder
28. maj 2009 - 12:45 #7
Selvfølgelig er det JavaScript, men der må da osse blive brugt noget Serverside, til at slå op i en DB.
Jeg lukker og prøver i JavaScript
Avatar billede hnteknik Novice
29. maj 2009 - 00:18 #8
? AJAX is a type of programming made popular in 2005 by Google (with Google Suggest).