Avatar billede MNAN Nybegynder
27. maj 2009 - 12:51 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvilken PC ???

Så er der snart SP-penge og i samfundets tjeneste må de jo hellere gå til forbrug - helt bestemt en ny PC :) Manglende tid gør dog at jeg har svært ved helt at følge markedet og kan derfor godt bruge noget hjælp.

Mit behov spænder meget bredt fra alm. regneark og tekstbehandling, brug af internet til foto- og videoredigering samt til dels en smule spil. Da jeg ikke er noget nær hardcore gamer skal overliggeren dog ikke sættes ift. dette, men PC skal alligevel kunne afvikle fornuftigt selvom der er noget lidt tungere grafik (herunder også video).

Mit budget er ca. 8.000,- (mindre overskridelse kan accepteres). Oprindelig havde jeg kig på en bærbar, men det var egentlig ud fra et hensyn til at dette var en smule mere energivenligt, da jeg ikke har behov for stor mobilitet med hjemme-PC. Jeg kan dog se, at det er muligt at få en del mere for samme pris ved en stationær, men hensyn til energiforbrug vejer stadig en smule (hvis muligt, men ikke styrende for valg)

Jeg har skærm, tastatur og mus som kan til tilsluttes såvel bærbar (evt. dockingstation vil være relevant) som stationær. Eneste program som jeg skal bruge er Windows (formentlig Vista, da jeg planlægger opgradering til Windows 7 senere på året).

Håber der er nogen som kan give et bud på hhv. en bærbar samt en stationær, som opfylder ovenstående krav og gerne input om hvorfor samt for/imod bærbar/stationær.

Mvh
Avatar billede haverslev Novice
27. maj 2009 - 12:58 #1
Avatar billede MNAN Nybegynder
27. maj 2009 - 13:44 #3
Burde måske have nævnt at de tider hvor jeg selv samlede PC'ere med stumper fra forskellige steder også er forbi (ligesom jeg ikke lige har tid til at følge med i markedet generelt).

Det er muligt at drenriza har fundet komponenter, som tilsammen opfylder kriterier, men som jeg læser det skal de købes fra en del forskellige forhandlere og selv sættes sammen og her kommer jeg desværre til kort. En "samlepakke" er desværre nødvendigt :(
Avatar billede haverslev Novice
27. maj 2009 - 14:15 #4
Udover den jeg henviser til i #1

Så er der f.eks også DELL som også kører med Core i7
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/desktop-studioxps-435mt?c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1
Avatar billede steaken Nybegynder
27. maj 2009 - 14:50 #5
Jeg vile nok vælge en Zepto.

Der får du en stærk bærbar til fornuftige penge som sagtens kunne klare det du skal bruge dem til. De her også fået Elsparemærket :-)

Se den her: http://www.zepto.dk/Shop/Notebook.aspx?notebookid=1439

Den er i 2 pris klasser. De burde begge være klar til windows 7.

Mvh

Morten Gregersen
Edb-portalen.dk
Avatar billede MNAN Nybegynder
27. maj 2009 - 15:27 #6
Faldt selv over denne;

http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?ProductGuid=NG552EA%23UUW

De andre forslag syntes jeg hurtigt kommer over 8.000,- hvis der eks. lige skal Vista på
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
27. maj 2009 - 15:35 #7
kig evt. på MMvisions hjemmeside, de laver gode computere til meget billige penge.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
27. maj 2009 - 15:44 #8
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99111&type=pcsystem - den overskrider dog dit buget lidt, når du vælger os til.

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99107&type=pcsystem - denne købte min bror forleden, og han har ikke haft problemer med den, og den kan tage alle de nyste spil, der har du mulighed for  også at vælge evt en størrere processor uden at overskride dit buget.

HUSK OS! - (operativ system)
Avatar billede MNAN Nybegynder
27. maj 2009 - 15:55 #9
Hvor støjende er den som din bror købte ?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
27. maj 2009 - 16:38 #10
den kan jo høre's ligesom alle andre pc'er men den er faktisk meget lydsvag, en af mine andre venner har den også.
Avatar billede haverslev Novice
27. maj 2009 - 18:50 #11
MathiasDue den ene du linker til i dit indlæg #8
er jo lagt i det allerførste indlæg.

Men hvad er spørge mest intresseret i få - Stationær eller bærebar ?

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=406967

http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=LenovoR500
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
27. maj 2009 - 18:54 #12
det ku være at jeg skulle tage at være lidt mere vågen (;
Avatar billede MNAN Nybegynder
28. maj 2009 - 09:25 #13
Efter at have modtaget første input er jeg mest interesseret i bærbar. Forslag skal helst have in mente at maks. pris er 8.000,- dvs. ikke forslag på en PC, som derefter også lige skal have Windows, konfigures osv.
Avatar billede MNAN Nybegynder
28. maj 2009 - 11:45 #15
Avatar billede drenriza Nybegynder
28. maj 2009 - 15:23 #16
Jah, jeg ville til hver en tid vælge at samle selv.
Der er garanti på alt og man ved lige præcis hvad man får.

Udover det får man også mere for pengene, efter min mening.
Avatar billede MNAN Nybegynder
28. maj 2009 - 15:38 #17
Meget enig for den som har evner og tid - jeg er ikke i besiddelse af nogle af delene pt.
Avatar billede haverslev Novice
28. maj 2009 - 21:56 #18
Af dem du henviser til, så er MSI ganske fin og fuldt ud på højde med alle kendte mærker som HP osv.
Så denner opfylder dine behov :)
http://notebooksalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=618205&SamleMenuID=9999&gruppe=7&Extended=&SiteID=6&Show_description=0&serie=&producent=MSI