Avatar billede rozh Nybegynder
25. maj 2009 - 00:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

rutine til udtræk af data

Hej

Jeg har en hjemmeside på one.com som kører på en Apache server.
Jeg har desuden en server stående hjem ved mig hvor der kører et program (skrevet i Delphi). Programmet på hjemmeserveren modtager html POSTs og reagerer med relevant svar.

Jeg ønsker at lave en rutine i php som kan følgende: når en bruger går på min hjemmeside (den på one.com's server), så skal brugeren taste noget info i en box, og herefter trykke på en knap, fx send.
Herefter skal hjemmesiden lave en post request til min server derhjemme (delphi programmet).
Nåt hjemmesiden har fået svar, så skal det printes ud til brugeren på hjemmesiden i en tabel.

Jeg har arbejdet meget med Delphi, men ved stortset ingenting om php.
Kan det jeg beskriver overhovedet lade sig gøre ? Og hvor svært er det ? Tør man direkte bede om et kode-eksempel ?
Jeg stor pris på jeres hjælp.

Venlige Hilsner
Avatar billede ebusiness Nybegynder
25. maj 2009 - 02:24 #1
Du får den korte version, jep det kan fint lade sig gøre. Den her side ser forholdsvis pædagogisk ud: http://code.hyveup.tv/2008/07/how-to-do-http-request-with-php.html så har du ihvertfald noget at gå ud fra.
Avatar billede rozh Nybegynder
06. juni 2009 - 20:48 #2
Hej

Tak for svar. Jeg har ikke glemt at godkende svaret, har bare ikke haft tid til at kigge på linket endnu.

Kommer nok til det indenfor et par uger, og vil gerne acceptere svar mm derefter, hvis det er noget jeg kan bruge :-)

Tak for tålmodigheden
Avatar billede rozh Nybegynder
11. december 2011 - 23:02 #3
ups jeg har vist ikke været her længe