Avatar billede kuluk112 Nybegynder
24. maj 2009 - 17:05 Der er 5 kommentarer

Mac og windows vista 32 bit

Hej alle sammen.

Har en Acer Aspire 6935G-844G32BN Intel Core 2 Duo P8400 2.26GHz. model : LF2.
Jeg vil meget gerne få lagt Mac ind som styresystem, men stadig beholde vista, hvis det er nuligt. Min harddisk er delt op i 2 ACER(c) og DATA (e)godt 140g på hver.Min pc har nogle noget touch display og er i tvivl om det ville virke. Har også hørt at der skulle være problemer med lyd hvis man prøvede...        Har selv læst om det, men er stadig meget uvidende.
Vista er preinstalled.

Så:
Hvilket mac udgave vil kunne virke, meget gerne en guide til at boote.
Avatar billede justrace Novice
24. maj 2009 - 17:35 #1
Det må man ikke for APPLE.
Avatar billede Mark_Free_Bird Nybegynder
24. maj 2009 - 22:07 #2
Hej kuluk.

Jeg har også selv lige haft det problem med min nye computer... Her er hvad du skal gøre: (Den måde jeg viser er du nød til at have en CD med styresystemet på)
1. Først skal du have en partition det have en partition (Det har du alleredde så det behøver du ikke bekymre dig om)
2. Åben start-menuen. Højreklik på denne computer, vælg administrer. Vælg diskhåndtering på menulinjen til venstre. Højreklik på den partition som du vil installerre styresystemet på, og vælg marker partitionen som aktiv.
3. Put CD'en med styresystemet i computeren og luk ned.
4. Brug CD'en til at installere styresystemet med. (Du er måske nødt til at gå ind under boot menu'en mens du starter computeren op og vælge det diskdrev du har insat CD'en i.

5. Nyd dit nye styresystem :D

Ps. Hver gang du gerne vil bruge det andet styresystem går du ind under administrer computer, igen. Og aktiver den partition du så vil til at bruge...
Avatar billede mismis Nybegynder
25. maj 2009 - 13:51 #3
der er en guide her til hvordan man skulle kunne sætte dual boot menu op mend vista og osx

men om apple kommer og henter dig ved jeg ikke :)

http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=28506

mvh

mis
Avatar billede kuluk112 Nybegynder
28. maj 2009 - 15:10 #4
Er du sikker på at det vil virke fint sådan Mark free bird
Avatar billede Mark_Free_Bird Nybegynder
03. juni 2009 - 15:59 #5
Ja det skulle jeg godt nok mene... Det var fuldkommen sådan jeg gjorde.