Avatar billede _jacobs_2 Nybegynder
24. maj 2009 - 16:57 Der er 3 kommentarer

SSH Til centOS5

Dav. Jeg Har lavet min Gamle computer om til En CentOS 5 Server. Og den er sat op, Men mangler SSH Og jeg har prøvet alt men den vil stadig ikke connecte til min server via SSH client Putty Hvorfor?
Avatar billede _jacobs_2 Nybegynder
24. maj 2009 - 16:59 #1
Avatar billede justrace Novice
28. juni 2009 - 08:57 #2
Har du tilladt SSH-adgang til den? Det er som standard slået fra.
Avatar billede nicknick Nybegynder
10. maj 2011 - 10:03 #3
Halløj, 2 ting der kræves:

1. Din router skal sættes op til at forwarde port 22 til serveren lokal ip. SSH kører på port 22.

2. Du skal starte servicen: sshd. Gøres ved at lave en : service sshd start

3. sæt sshd til at starte på runlevel 2345

"chkconfig --level 2345 sshd on"

Venlig hilsen Nicholas Rønshof