Avatar billede moenbo Nybegynder
19. maj 2009 - 16:48 Der er 10 kommentarer

Har jeg Virus med denne fil "dxva_sig"

Jeg har forsøgt at fjerne denne lille sag, der kommer frem lige så snart jeg har slettet den, jeg kan åbne den i notesbook, og der står kun "B" jeg har også forsøgt fjernet den i "regedit" hvorefter den var væk i nogen tid, nu er den på "skrivebordet" igen, nogen der kender den?

mvh moenbo
19. maj 2009 - 17:03 #1
For 148'ende gang -> skal vi gætte:
Win98, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
19. maj 2009 - 17:03 #2
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede moenbo Nybegynder
19. maj 2009 - 17:11 #3
Jeg har Xp Pro, og jeg spurgte bare om nogen kendte denne fil! jeg har norton antivirus installeret, derfor undrer det mig hvad det er for en fyr?
mvh
Avatar billede f-arn Guru
19. maj 2009 - 17:12 #4
dxva=DirectX Video Acceleration
Avatar billede moenbo Nybegynder
19. maj 2009 - 17:20 #5
Tak f-arn, ved du hvad den gør? jeg har aldrig set den før!

mvh
Avatar billede f-arn Guru
19. maj 2009 - 17:33 #6
Nej, jeg ved ikke hvad den gør, men den plejer at opstå når man har kørt en wmv fil. Hvilken version af Windows media player bruger du? Prøv at klikke start->kør og skriv: dxdiag
Fortæl hvad der står under display.
Avatar billede moenbo Nybegynder
19. maj 2009 - 18:16 #7
Der kommer et diagnoserings vindue op, og jeg bruger mediaplayer 9, men jeg kan forstå du ikke mener det er en virus? så jeg må vel bare lade den ligge hvor den ligger:-)  den kommer formentlig hver gang jeg åbner det program, som bad om at få Direct9 installeret

mvh
Avatar billede f-arn Guru
19. maj 2009 - 19:07 #8
Nej, jeg mener ikke det er en virus. Ved den dxdiag, hvad står der under display? Det er en engelsk windows jeg sidder ved så det kan godt være det hedder skærm ved dig. Du kan også prøve at opdatere din Windows media player.
Avatar billede moenbo Nybegynder
19. maj 2009 - 20:59 #9
Nvidia Geforce 6200se turbo cache, og der blev ikke fundet nogle problemer.
Avatar billede f-arn Guru
19. maj 2009 - 21:13 #10
Nu tænkte jeg mere på hvad der står under DirectX