Avatar billede greenberrydk Praktikant
19. maj 2009 - 15:41 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Computer crasher!

Hej. For et par dage siden spurgte jeg om et godt råd hvad jeg kunne gøre med min HP Pavillion m8141.sc-a, da den hele tiden lukker ned midt i spil. Dvs efter ca. 15-20min spil, hvilket er ret belastende. Fik derfor at vide, at jeg kunne prøve at rense min CPU køler, da den sikkert bliver for varm og det har jeg gjort nu, men den gør stadig det samme pjat. Kan det være mit grafikkort der er noget i vejen med ? - Som sagt virker de 15-20min, nogle gange en halv time, det er lidt forskelligt. Der sidder et GeForce 8500 GT i maskinen.

På forhånd tak.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. maj 2009 - 15:46 #1
prøv evt. hat hente dett program det kan checke om di pc bliver for varm bruger selv dette og har kun positivt at sige om det

http://download.cnet.com/SpeedFan/3000-2094_4-10067444.html?tag=mncol
Avatar billede suthesan Nybegynder
19. maj 2009 - 16:03 #2
NU skal du høre, har du fjernet hele cpu køleren og cleanet den?
For i mellem cpu køleren er det noget der hedder køler paste, det skal overføre cooling fra køleren til cpuén, hvis det ik er der bliver den varm. Den kan genstarte elle slukke.
Hvis det er din Graffikoet!, så tjek lige om din graffikort blæser køre når du har computeren tændt. Hvis det er passiv køling, kan den simpelthen ikke tage.
Avatar billede draco999 Nybegynder
19. maj 2009 - 16:16 #3
lige en reminder. har man fjernet køleren så skal der NYT kølepasta på, og ikke mere end et par dråber.
Avatar billede suthesan Nybegynder
19. maj 2009 - 16:21 #4
ja.
Avatar billede greenberrydk Praktikant
20. maj 2009 - 08:41 #5
Hej igen.

Nu har jeg fået kigget lidt på det. Jeg har installeret SpeedFan og jeg kan se at min GPU ligger på 58C, så er den vel for varm, eller ? Og hva kan jeg gøre ved det? tørre det der gamle kølepasta af og smøre noget nyt på?

Mvh Greenberry
Avatar billede greenberrydk Praktikant
20. maj 2009 - 13:54 #6
Hej igen.

Nu har jeg fået kigget lidt på det. Jeg har installeret SpeedFan og jeg kan se at min GPU ligger på 58C, så er den vel for varm, eller ? Og hva kan jeg gøre ved det? tørre det der gamle kølepasta af og smøre noget nyt på?

Mvh Greenberry
Avatar billede suthesan Nybegynder
14. juli 2010 - 13:19 #7
MSI AFter burner er et program der virker til alle cards.
Du kan få den til at sætte fan speed op når den bliver warm, selv om du er inde i et spil den køre auto.
Avatar billede suthesan Nybegynder
08. november 2010 - 13:09 #8
Hej:) kan du ikke lukke linket ?, det er ved at være ret så mange forældet links.