Avatar billede obamama Nybegynder
18. maj 2009 - 18:23 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

what to do i Hamborg

2 kærester på 30 skal til Hamborg 2 dage (en overnatning), kør-selv ferie.

Hvad skal man se?
Hvor skal man bo?

Kan selv google en hel masse, søger personlige erfaringer og anbefalinger
Avatar billede mfalck Praktikant
18. maj 2009 - 21:06 #1
Hamborg Zoo er meget sjovt at se hvis det er godt vejr.

Speicherstadt er bestemt sjovt at se - det er de gamle pakhusbygninger hvor man opbevarede krydderier i gamle dage - man bør tage den gamle tunnel over og se den.

Altona er et gammelt dansk område - jeg har dog aldrig selv været der.

Skt Pauli og Reberbahn er også værd at kigge på - om ikke andet end at prøve at forestille sig hvordan der har været i 60-70'erne hvor alle de store bands spillede i Hamborg.

Det er efterhånden mange år siden jeg har boet der - der var en god italiensk resturant der hed Al Lido:

http://maps.google.dk/maps?oe=utf-8&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&q=al+lido+hamburg&fb=1&split=1&gl=dk&view=text&latlng=15137437853562128001

Ellers er der "Blockhouse" som laver ganske gode bøffer - det er en kæde (ala Jensens bøfhus) så de ligger flere steder.
Avatar billede thegenuine Praktikant
18. maj 2009 - 21:12 #2
I skal tage ind at spise and i restauranten på dette hotel.

http://www.fairmont.com/hamburg

Det koster ca. 200 kr. pr. person, og det er hver en krone værd.

Anden bliver tilberedt ved bordet, og den bliver serveret af to gange. Først bryst og derefter lår.

God tur!
Avatar billede obamama Nybegynder
22. maj 2009 - 22:41 #3
placer et svar...

Synes der manglede en ide til tage på kanal/havnerundfart :o)
Avatar billede mfalck Praktikant
25. maj 2009 - 13:11 #4
ok
Avatar billede thegenuine Praktikant
25. maj 2009 - 22:57 #5
Ping