Avatar billede superstoffer Nybegynder
17. maj 2009 - 15:23 Der er 3 kommentarer

Outlook klient modtager ikke mail fra Exchange

Hej alle eksperter,

På mit arbejde har vi et problem:

Vi har egen Exchange-server stående og efter et strømnedbrud får hver enkelte Outlook-klient ikke mails ud.
Man kan fint forbinde til Exchange, men den påstår at der ikke er mails. Logger man på serveren, kan man se at der er mails i de forskellige mailbokse.

Nogen der har en idé om, hvad der kan være galt?
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2009 - 17:47 #1
jeg tror du lige skal checke op på om alle exchange services er startet på serveren, samt SMTP og World wide web publishing er startet.
Avatar billede superstoffer Nybegynder
20. maj 2009 - 07:43 #2
Alle Exchange services er startet korrekt op, også SMTP...

Ved at kigge på Event-logen har jeg fundet ud af at vores virus-scanning fra F-Secure er gået i ged og blokerer for Exchange-serveren... Disables F-Secure, kører Exchange igen...
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2009 - 18:07 #3
længe leve antivirusprogrammer, hvad skulle ellers give problemer :O)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester