Avatar billede Vitello Nybegynder
17. maj 2009 - 08:07 Der er 9 kommentarer

Problemer med min lydenhed.

Hejsa :)
Nu har jeg kæmpet i halvanden måneds tid med nogle lyd problemer.. Problemet er det at jeg ikke har nogen lydenhed på min computer.. når jeg går ind i kontroldpanel>Lyde Og Lydenheder, står der simpelthen bare ''Ingen lydenhed'' ..
Jeg har selvfølgelig læst lidt på det og har så fundet frem til at jeg mangler en/flere drivere.. men jeg kan ikke finde ud af hvor jeg skal downloade disse drivere >.<.. Og samtidig er der et kæmpe gult spørgsmålstegn ved noget der hedder ''SM-Buscontroller'' jeg ved ikke om det har en sammenheng eller noget, men i såfald hvis jeg højre klikker på Sm-buscontroller og trykker på Egenskaber og så kigger under Enhedsstatus så står der : ''Driverne til denne enhed er ikke installeret. (Kode 28)

Klik på Geninstaller driver for at installere driverne igen.''

Men så når jeg trykker på Geninstaller driver sker der ikke en dyt..

Jeg har nu på fornæmelsen at jeg skal finde og downloade en driver til min lydenhed + Sm-buscontroller.. Hjælp please? :)

Oups- Det skal lige siges at alle disse problemer startede fordi at jeg geninstallerede min computer fra vista til Xp.. og har smidt mine cd'er væk .. heeh xD

Men har så fundet ud af en vigtig oplysning til jer der har lyst til at hjælpe:

Bundkort: AMD690VM-FMH

Vil i ikke nok give mig et link til hvor jeg kan downloader mine drivere? og hvis i er super flinke laver i også lige en lillebitte guide til hvordan man installere dem også :)

Tusinde tak.
Peter.
Avatar billede wochner Novice
17. maj 2009 - 08:28 #1
er dit lydkort indbygget i bundkortet?
Avatar billede Vitello Nybegynder
17. maj 2009 - 08:54 #2
Jeg ved det ikke, har ikke så meget forstand på sådan noget..
Avatar billede wochner Novice
17. maj 2009 - 09:43 #3
okay jamen hvad hedder din computer helt præcist? :) altså udover at det er en fujitsu siemens er der så et serienummer eller et navn på den? :)
Avatar billede Vitello Nybegynder
17. maj 2009 - 14:45 #4
YSHR0119

Det er det nummer der står bag på min computer

Scaleo p er navnet tror jeg.
Avatar billede Vitello Nybegynder
17. maj 2009 - 14:57 #5
har forresten fundet ud af at mit lydkort ER indbygget i mit bundkort
Avatar billede hottadpole Nybegynder
17. maj 2009 - 16:44 #6
SM-Buscontroller skyldes manglende chipsetdriver. Der findes ikke nogen driver rettet specielt mod controlleren. Efter installationen af chipsetdriveren har systemet korrekt adgang til chipsettet og det plejer at hjælpe en del.
Avatar billede Vitello Nybegynder
17. maj 2009 - 17:24 #7
Som sagt tidligere så har jeg ikke så meget forstand på det.. Hvad er en chipsætdriver og hvordan installere jeg den? :)
Avatar billede hottadpole Nybegynder
17. maj 2009 - 18:17 #8
Som antydet giver chipsetdriveren korrekt adgang til hardwaren. Denne driver findes hos producenten af bundkortet. Denne kan nemmest findes ved at hente SIW fra http://www.gtopala.com/siw-download.html Som et alternativ bør du kunne finde den hos Fujitsu-Siemens da de link jeg kunne finde alle omhandlede Fujitsu-Siemens. Jeg bli'r nødt til at smutte for i aften, så jeg håber andre kan hjælpe dig videre.
Avatar billede Vitello Nybegynder
17. maj 2009 - 18:39 #9
Okay, tak for hjælpen :)