Avatar billede Fireaim1 Nybegynder
16. maj 2009 - 16:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få digital lyd til at virke

Kan ikke få lyd til at virke
Jeg har lige investeret i nogle Logitech - Z-5500 Digital højtalere og de virker fint med de farvede stik men så købte jeg et ( HQ High Quality Coaxial Digital Audio Kabel ) så højtalerne kan spille digital lyd men når jeg sætter kablet til så registrere pc'en ikke noget som helst

har et billede af kablet her:

http://www.billedeupload.dk/photo/2009-05/308fa372/HQSS3471_5-150x1501].jpg.html

Håber i kan hjælpe
Avatar billede TrekzRapper Nybegynder
20. maj 2009 - 05:28 #1
Hvad propper du det stik ind i? Det jo ikke et jack, så bøær ikke kunne gå direkte i Pc'en. Har du et USB lydkort eller lign?
Avatar billede Fireaim1 Nybegynder
20. maj 2009 - 16:48 #2
Nej jeg har et ganske almindeligt lyd kort ( ind bygget i bundkortet)

Her er et billede der viser hvor jeg satte stikket i

http://www.billedeupload.dk/photo/2009-05/0860e7f1/4.JPG.html

Forresten så har min storebror et sæt magen til og han har sat sit kabel i samme sted men hos ham der virker det
Avatar billede TrekzRapper Nybegynder
23. maj 2009 - 07:32 #3
Som det ser ud, bør det jo virke helt fint. Prøv og sætte dit stik, i din brors computer, og se om det er dine højtalere der ikke funker.

Har du Win XP eller Win vista?

Hvis det billede du har taget, er dit kabinet. Ville jeg prøve at hive stikket ud. Hive dit jack stik ud også, og så kun sætte dit coaxial stik i, uden jacken. og så se om den ikke automatisk finder den.

Ellers prøv at lege lidt med dine lydindstillinger.

Du kan evt. Give mig navnet på dit motherboard, så kan jeg lige prøve at slå det op.

-Jonas
Avatar billede Fireaim1 Nybegynder
24. maj 2009 - 12:18 #4
Ja det er mit kabinet

Og jeg har prøvet at sætte hans højtalere til min pc også men der virkede det heller ikke.

Har også prøvet kun at have coaxial stikket i men det gav ingen resultat.

Og har næsten prøvet alt inden i lydinstillinger.

Jeg har Win xp prof.

Navnet på mit mother board er:  ASUS P5GPL
Avatar billede TrekzRapper Nybegynder
25. maj 2009 - 14:40 #5
Okay. Er det en P5GPL-x eller -X se?
Prøv det her
Til dansk Computer:
Opdater din Computer til SP2.
Gå ind i "Kontrolpanel -> Administration"
Åben "Tjenester"
Scroll ned og find en brik der hedder "Windows audio eller Lyd"
Den skulle gerne være slået til, Deaktiver den og så slå den til igen. Og se om det virker

Engelsk Computer:
Gå ind i "Control Panel - >Administration"
Åben "Services"
Scroll ned og find "Windows Audio"
Deaktiver den og slå den til igen

-------------------------------------

Er du sikker på du har driverne til den lyd-udgang?
Avatar billede Fireaim1 Nybegynder
25. maj 2009 - 23:06 #6
Den hedder kun P5GPL

og har SP3

Har prøvet det du skrev men det hjalp ikke

Har installeret alle drivere der er / fulgte med

Jeg har fundet noget i den user guide der fulgte med som omhandler et kort man kan købe seperat kortet hedder: Digital Audio Connector (4-1 pin SPDIF_OUT)

der er noget tekst under hvor der står følgende:

This connector is for the S/PDIF audio module to allow digital sound output. connect one end of the S/PDIF audio cable to this connector and the other end to the S/PDIF module.

Ved ikke om det er relevant
Avatar billede TrekzRapper Nybegynder
26. maj 2009 - 01:34 #7
Okay søgte lige lidt på det.
for at få dit Coaxial til at virke, lader det til du skal have et HDMI/AV/S/SP kort. som skal sættes på med et 8-pins samler.

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?board_id=1&model=M2A-VM+HDMI&id=20071227084531296&page=1&SLanguage=en-us

Jeg ville nok ringe til Asus support og snakke med dem :)

-Har hjulpet så meget jeg kunne.
-Mvh Trekz-Rapper
Avatar billede Fireaim1 Nybegynder
26. maj 2009 - 08:29 #8
Okay prøver at kontakte asus

Tak for hjælpen