Avatar billede freethinker Nybegynder
14. maj 2009 - 21:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer i Linksys WRT54G menu

Min menu i min nye Linksys WRT54G v. 5 ser meget mærkelig ud.
Jeg kan ikke foretage mig noget som helst - den består blot af et "&" i tab'sene og ellers kan jeg se hovedsiden. Jeg har prøvet at tabbe mig igennem linksene, men jeg kan ikke komme til at udføre nogle funktioner - fx firmware upgrade (Har hørt om DD-WRT).

Et direkte genvej til firmware upgrade igennem 192.168.1.1/xx
kunne være godt.

Nogen, der kender til problemer, der vist er i firmwaren hos Linksys...

Tak!
Avatar billede milter Ekspert
15. maj 2009 - 10:35 #1
Har du prøvet at resette den eller måske bare afbryde strømmen til den i et par minutter?
Avatar billede freethinker Nybegynder
15. maj 2009 - 10:55 #2
Ja, har endda foretaget en hard reset (30sek/strøm ud/30sek/strøm i/30sek/10 "hvile/strøm ud/strøm i).

Jeg har også problemet med et access point - kan det være Windows Vista? Har prøvet den både i IE, Firefox og Chrome.
Avatar billede milter Ekspert
15. maj 2009 - 11:16 #3
Din WRT54g kan også bruges som access point. Det gør jeg selv.

Hvordan er din opsætning?

Har du prøvet kun at have din WRT54G koblet til?
Avatar billede freethinker Nybegynder
15. maj 2009 - 12:59 #4
Ja, men jeg har også en WAP54 der kun er et access point.

Jeg har Stofanet, som er koblet på internet-indgangen. Så har jeg et netkabel fra port1 i routeren til computeren, just in case.

Jeg har prøvet kun at have koblet routeren til, både via tråd og trådløst.
Avatar billede milter Ekspert
15. maj 2009 - 20:42 #5
Jeg har brugt min WRT54G, version 1.1 gennem næsten 6 år uden problemer, som ikke kunne klares med en reset.

Fire computere får netadgang via den, de tre heraf trådløst. Derfor forstår jeg ikke rigtigt, hvorfor du også har brug for en WAP54.

Har du checket kablerne og prøvet andre?

Får du samme fejl på begge, og opstod fejlen på samme tid for begge?

Er din internetforbindelse og mail OK
Avatar billede freethinker Nybegynder
16. maj 2009 - 16:01 #6
Jeg har skam heller ikke brug for min WAP54 - jeg har bare tilfældigvis også sådan en, setup-menuen for den ser heller ikke godt ud, så noget tyder på det er Vista, der obstruerer det?

Har endnu ikke prøvet med en WinXP computer, men har tænkt mig at prøve det.

Her er en tråd med mit problem:
http://hothardware.com/cs/forums/t/30828.aspx
Jeg kan dog ikke løse problemet vha. tråden.

Så ja, samme fejl på begge og fejlen opstår ikke, men er der bare konstant. Har ikke rigtig oplevet det anderledes end nu.

Min internetforb. på både kabel og trådløs fungerer fint, da jeg kan sætte SSID og password samt kryptering op i en wizard i Win Vista. Den er dog meget begrænset, så jeg kan ikke rode med fx MAC-adresser og lign.
Avatar billede milter Ekspert
16. maj 2009 - 18:13 #7
Efter din beskrivelse her og i det andet forum er jeg næsten 100% sikker på, at problemet ligger i din Vista eller andet sted på din computer.

Den eneste måde at checke det på vil være at prøve at koble din WRT54G til en anden maskine med XP.

Bruger du adressen 192.168.1.1, som jeg har skrevet den her, når du vil åbne menuen?
Avatar billede freethinker Nybegynder
16. maj 2009 - 20:30 #8
Ja, det er netop den jeg bruger.

Men ja, vil prøve at skaffe en Win XP computer og se om det funker!
Avatar billede freethinker Nybegynder
20. maj 2009 - 10:05 #9
Du har ret. Det er, efter alt at bedømme, Vistas skyld.
Jeg prøvede først at gå ind på 192.168.1.1 fra en pc med WinXP, uden held dog. Men da jeg installerede netværket igen fra cd'en fra Linksys og derefter gik ind på setup'en, virkede det!

Så nu vil jeg prøve at upgrade firmwaren...så håber jeg, jeg kan accesse den igen fra Vista...
Avatar billede freethinker Nybegynder
20. maj 2009 - 16:40 #10
Har nu upgradet firmwaren til det nyeste fra Linksys, så håber det er godt. Jeg kan tilgå setup fra min Vista nu, så jeg håber, hvis jeg ikke roder med andre programmer til at konfigurere den med, at det forbliver sådan.

Så problemet betragtes som løst nu :)
Avatar billede freethinker Nybegynder
02. september 2010 - 00:29 #11
svar