Avatar billede jacobwaage Nybegynder
14. maj 2009 - 13:46 Der er 13 kommentarer

Hvad er min processorhastighed?

Hej,

Jeg har lige modtaget og opstillet min nye AMD Monster PC fra MM Vision.dk. Så vidt så godt. :-)

Ifølge specs har den en quad core 3,2 GHz processor - men når jeg går ind i "Kontrolpanel" -> "System" står der 1,6 GHz.

Supporteren fra MM Vision sagde, at man ikke nødvendigvis kunne regne med, hvad Vista finder frem til. Men jeg synes det lyder mærkeligt.

Jeg har prøvet at belaste computeren hårdt med videoredigering, men også under rendering osv. står der stadig kun 1,6 GHz.

Det er Vista 64 bit.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2009 - 14:19 #1
Hvilken model?
Evt. Link?
Avatar billede jokkejensen Novice
14. maj 2009 - 14:31 #2
det må være en phenom II 955, jfør 4kerner 3.2 ghz.

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
14. maj 2009 - 14:32 #3
amd og monster er dog ikke lige 2 ord jeg ville bruge i samme sætning :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2009 - 14:46 #5
Hvad siger Hwinfo om cpu?
http://www.hwinfo.com/download32.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2009 - 14:47 #6
Avatar billede superanden Nybegynder
14. maj 2009 - 14:49 #7
http://forums.amd.com/forum/messageview.cfm?catid=319&threadid=112550&STARTPAGE=1&FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear

Du er ikke den første der har det problem rigtig mange har skrevet i den tråd med at de har samme problem. De havde alle sammen et Gigabyte bundkort som dig. De har løst deres problem ved at opdatere BIOS til den nyeste udgave.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2009 - 14:52 #8
Hvis det løser problemet, så tag røven på MM Vision og lav en falsk faktura med 1 times arbejdsløn for at få rettet problemet.

Specielt mht. at du har haft fat i dem, og fået noget forkert at vide :D
Avatar billede superanden Nybegynder
14. maj 2009 - 15:04 #9
Ja jeg vil også sige hvis du ikke har lyst til at rode med computeren har du ret til at sende den tilbage og bede dem om at fikse det fordi de har i princippet leveret noget som ikke virker som aftalt.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
14. maj 2009 - 15:24 #10
Ifølge specs har den en quad core 3,2 GHz processor - men når jeg går ind i "Kontrolpanel" -> "System" står der 1,6 GHz.

Kan det være at der i dine "specs" står 3200 ?
For AMD har en navngivning der ligger sig op af de gamle Intel Pentium 4, således at beregningskraften i en "3200" svarer til en Intel Pentium 3.2GHz, selv om den reele clock-hastighed er 1,6GHz...
Avatar billede jokkejensen Novice
14. maj 2009 - 15:26 #11
nej den har 4 kerner der kører 3.2 Ghz - hver..
Avatar billede jacobwaage Nybegynder
14. maj 2009 - 15:32 #12
Tak for alle svar. Jeg har været i kontakt med MM Vision igen og jeg prøver selv at opdatere BIOS'en. Har fundet den rigtige fil (http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/BIOS_Model.aspx?ProductID=3038) og forsøgt at opdatere BIOS'en med flash-hukommelse, men efter installationen melder den "BIOS ID CHECK ERROR".

PC'en starter stadig fint, men endnu kun med 1,6 GHz. Nogle bud?
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2009 - 22:08 #13
Så vidt jeg kan se hedder dit bundkort GA-MA77T-UD4P men du linker til GA-MA790X-UD4P?