Avatar billede snorga Nybegynder
11. maj 2009 - 11:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

php billede server med bruger rettigheder

Skal have fundet en noget PHP kode til at kunne lave en nemt at bruge billede server.

Har en lille NAS server, der skal sættes op som billede server, hvor brugerne kan se, uploade og downloade billedere.
(Skal være så simpelt som muligt for brugerne, så der skal ikke være nogle forstyrende fancy elementer)

Og det skal være muligt at give de enkelte bruger adgang til forskellige områder.

ie nogle skal have adgang til alle steder, og nogle kun til bestemte områder. Adgangen behøves kun adgivet på de foldere der ligger i rod folderen, og de skal så bare kunne nå alle underfoldere.
\
-mappe1 (adgang Bruger1 og Bruger2)
-mappe2 (adgang Bruger1)
-mappe3 (adgang Bruger2)

Nogle der har et godt bud på hvad der kan bruges?
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
11. maj 2009 - 11:58 #1
Det vil jo så være lettest med PHP/MySQL

Lav et login, og definer i en tabel hvilke rettigheder folk har
Avatar billede snorga Nybegynder
11. maj 2009 - 12:12 #2
Jep, men for ikke at skrive det hele selv fra bunden, er det jeg jagter noget der allerede er lavet.
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
11. maj 2009 - 13:00 #3
Det tror jeg ikke du finder nogen der bare lige gider
Avatar billede snorga Nybegynder
11. maj 2009 - 18:38 #4
Forventer da ikke at folk skal lave det til mig for 60p, det jeg ville høre var om nogle kendte til et lign gallery system der *var* lavet, og tilgænglig på nettet et sted.

Der findes masse af prelavede ting, men de kan jo være svære at finde en gang i mellem.
Avatar billede nicolailissau Nybegynder
12. maj 2009 - 14:34 #5
Hvis du vil have det meget nemt, kan jeg anbefale dig at installere Joomla! CMS på dit site i stedet.. der er bygget på MySQL og PHP, og her kan du let fra admin siden adminstrere rettigheder - og alt andet.

Mvh
Avatar billede cpfrande Nybegynder
13. maj 2009 - 09:55 #6
Halløj,

Hvorfor ikke styre det med .htaccess i stedet og så lave noget authentication med det?

Der vil du kunne have en stor database-fil indeholdende brugere og deres passwords, og så kan du i de enkelte mapper give dem rettigheder til tingene.

Umiddelbart synes jeg Joomla! virker for omfattende til dette umiddelbare lille system, som du ønsker.
Avatar billede snorga Nybegynder
13. maj 2009 - 11:35 #7
Joomla med JoomGallery ser ud til at være et rigtigt godt bud på hvad jeg har brug for.

Hvis du vil have point nicolailissau, så smid et svar.
Avatar billede nicolailissau Nybegynder
13. maj 2009 - 16:42 #8
Har selv benyttet mig af Joomla! til en hjemmeside for et elevråd engang. Det er nemt at gå til når man lige forstår opbygningen. Desuden er der rigtig mange gode layout templates for den dovne, lige til at downloade og "installere" i Joomla! systemet.

Held og lykke
Mvh
Avatar billede snorga Nybegynder
13. maj 2009 - 21:21 #9
tak