Avatar billede peterjohn Nybegynder
06. maj 2009 - 23:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Supervirus

Jeg har et spørgsmål angående om Virus kan sætte sig fast på hardware? Jeg har i løbet af få tids mellemrum slettet alt på min harddisk med killdisk pga virus, og geninstalleret windows vista og windows xp. Kort tid efter prøver jeg at opdatere AVG free antivirus og opdateringen misslykkedes gang på gang, selvom jeg tjekkede om jeg havde forbindelse og kunne komme på nettet. Efter gentagne forsøg bliver alting langsomme. og får mistanke om virus. Igen skal jeg slette min harddisk med killdisk og geninstallere windows igen. Inden jeg sætter internet stikket til for første gang installerer jeg både AVG free antivirus, windows defender og Malwarebytes anti malware. Jeg opdaterer alt regelmæssigt ligeså snart jeg har tændt pc'en og inden jeg kommer på nettet og skanner min pc mindst 1 gang om dagen. I starten kører min pc fint nok, men kort tid efter sløver den noget så voldsomt. Jeg tjekker alt, fra diskoprydning, diskdefragmentering, bruger cc-cleaner, boostXP og bruger Evonsoft Computer Repair, derefter skanner jeg med AVG free antivirus, Malwarebytes anti malware og windows defender uden at de finder noget. Jeg prøvede en ting til sidst, jeg slukkede modemet og routeren i 10 minutter og tændte for dem igen, begyndte min computer at køre fint igen. Jeg tjekkede netværket om alt var sikkert og skiftede adgangskode til routeren. Troede problemet var løst, men kort efter kører alt langsomt igen. Jeg har 2 stationære og en bærbar, og alle er installeret med AVG free antivirus. Jeg tænkte på om der er noget galt med AVG free antivirus, eller om det kan være at der er supervirus på min pc? Måske har supervirussen sat sig fast på mine hardware?
Avatar billede arkil Nybegynder
07. maj 2009 - 13:19 #1
Du går alt for meget op i Virus.
Der er ikke nogen virus der har angrebet din hardware.
Prøv nu og installer efter dette her.
Du har 3 pc´r prøv så og kik i shoppen her, Bullguard kan anbefales og må installeres på 3 maskiner på 1 licens.
Der er ingen tvivl om at købe programmer er bedre end dem der er gratis.
http://www.spywarefri-shop.dk/
Du kan der prøve programmet inden du køber det.
Installer så ikke flere sikkerheds  programmer end nødvendig, hvis du vælger BullGuard behøver du ikke mere.
Hvis du vælger Avast så installer også en gratis firewall (kunne være Online Armor)
Så skal  du også ha en anti-Spyware scanner med real-timebeskyttelse, det kunne være "Windows Defender"
Ccleaner er også fin til  at rense med engang imellem.
Det med at scanne hver dag er slet ikke nødvendig, 1 gang om ugen er nok.
Her kan du læse hvordan du installerer Windows XP, men rækkefølgen er den samme for Vista, bare ikke samme Servicepack

Hent Servicepack 3 (hvis den ikke er integreret i din XP)
Brænd tingene på en CDR, eller gem dem på anden vis.
Pil netkablet ud.
Formater harddisken. (brug evt. Killdisk, så er ALT væk, også hvis disken er delt i flere)
Installer Windows.
Installer alle drivere, bundkort, grafikkort, lydkort, og hvad der ellers måtte være.
Installer Servicepack
Installer Antivirus, først når Antivirusprogrammet skal opdateres sætter du netkablet til.
Opdater Antivirus.
Opdater Windows online.

http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ servicepacks.
Servicepack 3 (anbefales)
http://files.avast.com/iavs4pro/setupdan.exe - Avast Antivirus.

Glem den gratis version af AVG, den er ikke et skud hagl værd, afinstaller den og installer Avast.
Kør Ccleaner efter du  har afinstalleret AVG - genstart din pc og installer Avast, lad den opdater og scan din pc.
Avatar billede peterjohn Nybegynder
09. maj 2009 - 10:21 #2
arkil: Mange tak for rådet. Jeg fjernede AVG free antivirus for den nægtede hele tiden med at ville fungere, jeg kontaktede en ven som osse havde samme antivirus og spurgte om han osse havde problemer med at opdatere AVG og det havde han. Jeg skiftede til BullGuard og nu synes jeg at min pc kører fint nu. Jeg må osse til at vænne mig af med at skanne min pc hverdag. Mange tak og jeg vil gerne bede dig om at ligge et svar, så jeg kan give dig point og afslutte
Avatar billede arkil Nybegynder
16. maj 2009 - 10:39 #3
Fin det kører for dig nu.
Dette var "Svar"
Avatar billede b-and Novice
16. maj 2009 - 11:04 #4
Der er ingen almindelige brugere der har behov for at scanne hver dag…

Scan du en gang om ugen - så er du fuldt dækket ind med BullGuard på maskinerne…