Avatar billede harmon Nybegynder
04. maj 2009 - 20:16 Der er 4 kommentarer

Buffer overrun detected - winlogon.exe

Hej,

Ved opstart af XP kommer følgende meddelelse:

Buffer overrun detected!
Program: \??\C:\WINDOWS\System32\Winlogon.exe

Eneste valgmulighed er OK som genstarter PC'en.

Har prøvet alt. Virus scanning af Hardddisk, scanning med SuperAntispyware, XP reperation, chkdsk osv.

Flere gode idéer, inden jeg lægger en ren windows installation på (sidste udvej)?
Avatar billede mchlbk Praktikant
04. maj 2009 - 21:11 #1
Jeg har tidligere hørt at ComboFix har kunnet finde det snavs der kan forårsage buffer overrun error.

Du finder programmet + en vejledning der skal følges slavisk her: http://www.combofix.org/

Prøv at køre det og se om det finder noget.

Meld tilbage...
Avatar billede toksvig Praktikant
25. juli 2009 - 09:21 #2
Har du SuperAntiSpyware? En dll fra det program "SASWINLO.dll"
kan i sjælne tilfælde lave den slags ballade.
Løsningen skulle så være, at sætte harddisken til som slave, og
omdøbe den dll, for så senere helt at afinstallere den. Så kan
man godt installere den nye SuperAntiSpywre igen.

..Det er et meget kendt problem, at SuperAntiSpyware skaber dette problem. Det sker som regel ved opdatering.
Så hvis du har dette program installeret, så er det sandsynligvis den der skaber problemet.
Programmet indeholder C++ kode, som ikke indeholder nogen "sikring" mod at skrive uden for tildelt hukommelsesplads (kort fortalt)..
Der sker et eller andet ved opdatering, som gør at programmet kommer til at gøre dette.

Og det eneste (og relativt simple løsning), er:
Tag drevet ud af computeren.
Tilsut drevet i anden computer, som slave.
Find dll-filen "SASWINLO.dll"
Omdøb filen til "SASWINLO.dll.OLD"
Tag drevet ud igen, og sæt den tilbage i den første PC
Start computeren op.
Nu skulle den gerne køre.
Sidst men ikke mindst,  AFINSTALLER SUPERANTISPYWARE!!
Håber det hjælper!
Avatar billede cool-it Nybegynder
08. oktober 2009 - 11:51 #3
Mange tak toksvig.
Jeg havde samme fejl efter installation af SuperAntiSpyware.
Omdøbte filen.... og vupti, jeg er oppe og køre igen.
Avatar billede toksvig Praktikant
08. oktober 2009 - 15:41 #4
..Selv tak Cool-it.. Det er et p****e irriterende problem.. og man bliver lidt svedig på panden, når maskinen bare bliver ved at genstarte..
Men heldigvis er det relativt simpelt at løse..