Avatar billede hvad Nybegynder
03. maj 2009 - 21:42 Der er 8 kommentarer

Hjælp! Ikke-teknisk pige søger hjælp til spørgsmål om synkronisering af kalender i Nokia E66

Hejsa. Jeg har lige fået en Nokia E66 via jobbet. Min kalender har jeg indstillet til manuel synkronisering med min Outlook. jeg havde en kalenderpost jeg ville slette på tlf men komved en fejlk til at trrykke ok til "Slet alle poster", hvilket selvfølgelig har resuklteret i en tom kalender på min tlf. Alle noter, møder, mærkedage osv står stadig på min outlook kalender men vil formentlig blive slettet hvis jeg ber tlf synkronisere? Hvordan undgår jeg det? Og kan jeg få plottet min outlook over på tlf igen?
Avatar billede trinefe Nybegynder
03. maj 2009 - 21:49 #1
Min kæreste har en E51, han siger at hvis du synkroniserer så skulle den ikke gerne slette.. Men istedet bare "opdatere" (så alle poster der findes på computeren og ikke findes på mobilen bliver kopieret - og omvendt) Men tag lige en backup af outlook kalenderen inden ;) Man ved aldrig om den er indstillet til noget åndsvagt.
Avatar billede hvad Nybegynder
03. maj 2009 - 21:54 #2
Tak. Hmm. Det lyder da fristende bare at prøve så.. Men det lyder egentlig lidt underligt, for hvad hvis man rent faktisk gerne vil slette alle poster, så skulle det måske gøres på både tlf og pc?
Avatar billede trinefe Nybegynder
03. maj 2009 - 22:13 #3
Hmm.. Nu fik jeg det lige forklaret i detaljer. Det er noget med at den logger når man gør noget. Så derved opdaterer efter hvad loggen siger, loggen siger at du sidst har slettet alt. Derved er det din sidste handling og det der bliver gemt. Så ja hvis du synkroniserer må den jo gå ud fra at du vil have slettet alt?

Har selv en sony ericsson og der skal man fortælle hvilken vej der skal synkronisere(fra com til mobil eller omvendt), eller om den bare skal opdatere nyeste handling.
Kan man ikke indstille det? Så den kun synkroniserer én vej. Jeg finder det inde under noget der hedder synkroniseringsinstillinger.
Avatar billede hvad Nybegynder
03. maj 2009 - 22:30 #4
Nææ, synes ikke jeg kan vælge om den kun skal synk fra com til tlf. Jeg kan vist blot vælge om den skal synkronisere både mails, kontakter og kalender. Nå, men tak for svar ihvertfald :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2009 - 22:47 #5
en synkronisering sletter intet.
Den går ud fra at de informationer der er et sted også skalæ være et andet sted, så sletter du en post på tlf. og denne post stadig er på pc, er den kommet igen efter synkronisering.
Avatar billede hvad Nybegynder
03. maj 2009 - 23:02 #6
Ok tak for hjælpen!. Dvs, at hvis man gerne vil slette nogle poster, skal de slettes på både computer og tlf?
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
04. maj 2009 - 12:59 #7
Det kommer jo så an på om man har sat syncroniseringen til altid at rette sig efter de ændringer der er sket på telefonen.

De fleste kan man sætte om om de er telefonen eller PC en syncroniseringen skal tage højde for. De flese har også at den bare skal flette, og derved oprettes der dubletter af aftaler, etc.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2009 - 16:40 #8
Med mindre du har ændret i hvordan synkroniseringen skal foregå, så ja.