Avatar billede bmelgaard Nybegynder
01. maj 2009 - 17:34 Der er 2 kommentarer

HP Ipaq RX5940 - startproblemer

Jeg er i besiddelse af en HP Ipaq RX5940 der har virket upåklageligt indtil i sidste uge. Når jeg åbner den loader den op (blå HP skærm), og sker der i øvrigt ikke mere. Der er ej heller forbindelse med PC'en. Den reagerer ikke på nogen af knapperne - kun reset knappen kan give et re-load. Jeg kan sågar ikke bruge tænd/sluk knappen. Batteriet er skiftet for et par måneder siden, så det skulle være OK.

Er der nogen der har en ide hvad der kan være sket - og hvordan jeg får liv i den igen?
Avatar billede b-and Novice
01. maj 2009 - 18:44 #1
Kaspersky har lavet en Rescue CD der kan bruges, når/hvis du slet ikke kan komme ind i Windows, eller hvis du ikke kan få installeret andre værktøjer.

Du skal brænde den ISO-fil, du henter fra Kaspersky og derefter starte computeren fra CD'en.

Hent ISO-filen herfra:
http://ftp.kaspersky.com/devbuilds/RescueDisk/

Hent filen og gem den på skrivebordet, på en velfungerende PC - det er en ret stor fil på 100 MB så du skal være lidt tålmodig.

Dobbelt-klik på den downloadede fil. Nu skulle dit brænderprogram gerne starte op og klare brændingen, er det ikke tilfældet åben da dit brændeprogram > Filer > Åben > naviger til skrivebordet og find den downloadede fil og brænd den som en ISO.

Efter brændingen lægger du din nye Rescue CD i den defekte maskine og genstarter.

Lad maskinen boote op på CD'en og lad programmet opdaterer sig over nettet - vil nok kun virke på en maskine med kabel - så er det en bærbar så put et net-kabel på isenkrammet.  Ikke mulighed for det, så kør alligevel CD'en - så håber vi den alligevel kan få bugt med det som driller.

Du kan også bruge CD'en til at hente de filer ud som ikke må gå til hvis det ender med en formatering/gendannelse til fabriksindstillinger.

Lykkedes det??
Avatar billede fxj Juniormester
02. maj 2009 - 14:38 #2
@b-and:
Jeg tror det bliver ret svært at få en CD ind i sin IPAQ

@bmeldgård
Du har prøvet en hard reset?
Hvis ikke skal du nok regne med, at den skal reparation.
Blue Screen of Death kommer normalt først efter en upgrade af ROM, men når du ikke har lavet det er det noget andet i styresystemet der er beskadiget