Avatar billede Slettet bruger
30. april 2009 - 13:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

dato virker helt forkert

hejsa allesammen

Jeg ved ikke om det er mig der har misforstået noget, jeg bruger:
date('d.m.y, G:a');

Når det så er smidt i databsen får jeg datoen:
"2030-04-09"

Og intet klokkeslet :-/ hvad går galt? feltet i databsen er sat til date

MvH. W. :)
Avatar billede CCodam Nybegynder
30. april 2009 - 13:25 #1
Du skal bruge DateTime i SQL istedet, men jeg tror nu nok den ændre det til sit eget format, og du derfor også skal sætte et format når du hiver datoen ud af SQL tabellen...
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2009 - 13:39 #2
Skal jeg så ikke sende noget med når jeg køre min query?

og hvordan kunne det formateres når jeg laver et udtræk?:)
Avatar billede anitavizdk Nybegynder
30. april 2009 - 16:43 #3
Hvis du bruger DATETIME i din tabel skal du formaterer din data noget ala:
date('Y-m-d H:i:s') for at det virker i SQL

hvis du vil formaterer det anderledes i php kan du eventuelt gøre følgende
date('d.m.y, G:a',strtotime($data)); //Hvor data er hentet fra sql
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2009 - 17:02 #4
det hjalp lidt på det :) hvordan kan jeg lave det så den skriver 17:01 hvis klokken er det eller 23:05 hvis klokken er det, i stedet for det det am/pm ?:-)
Avatar billede anitavizdk Nybegynder
30. april 2009 - 17:51 #5
Ja din date er lidt mystisk.

G - Betyder timetallet i 24 timers notation uden foranstillede nuller
a - betydder lowercase am/pm

du kan eventuelt bruge date('d.m.y G:i')
Ellers så læs mere på: http://dk.php.net/manual/en/function.date.php
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2009 - 18:11 #6
Det virker nu :) Tak for hjælpen, smid et svar :)
Avatar billede anitavizdk Nybegynder
30. april 2009 - 18:55 #7
svar
Avatar billede pissed_squirrel Nybegynder
30. april 2009 - 23:03 #8
Bare lige for at komme med et forslag

Hvorfor ikke bruge NOW()

Den smider selv tid og dato ind når du kører den i din SQL sætning