Avatar billede para7 Nybegynder
30. april 2009 - 11:24 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Persists AspUpload simpel save as

Hvordan kan man gemme en fil med et givet navn. Jeg har ikke kunnet google mig til det svar. Jeg her noget på modtager siden der opfanger formdataene. jeg ikke ved om er på rette spor:

Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")
File.SaveAs server.MapPath(".") & "\TEST.wmv"

Men der kommer fejlen:
Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'

Object required: 'File'

/Assets/Upload_wmv.asp, line 49
Avatar billede softspot Forsker
30. april 2009 - 11:29 #1
Jeg vil mene det er noget i stil med dette:

Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")
count = Upload.Save
for each File in Upload.Files
  File.SaveAs server.MapPath(".") & "\TEST.wmv"
next

linien count = Upload.Save sørger for at gemme data fra objektets hukommelse til serverens disk (såvidt jeg har forstået), så kontrollen ikke bliver for tung for serveren at arbejde med (men begrundelsen er jeg lidt usikker på). Ellers sker der det at alle uploadede filer gemmes (her godt nok oveni samme fil, men du kan nok se idéen i at du skal have fat i filerne i Upload.Files-listen... :-)).

Kig i øvrigt på persits.com og følg linket til dokumentationen for ASPUpload, så finder du nok det du skal bruge ;-)
Avatar billede superanden Nybegynder
30. april 2009 - 11:36 #2
Jeg gør det på den måde at jeg uploader filen med dens rigtige filnavn til en mappe som hedder tmpupload og så gør jeg:

Upload og gem. Herefter
strFilename = upl.Files("FILE").Filename
strNewFilename = "TEST.vmw";
Set objFSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
'Copy file
objFSO.Copyfile(Server.MapPath("tmpupload/"&strFileName&"")),(Server.MapPath("logo/"&strNewFilename&""))
    Response.Write("<br />Midlertidig fil er kopieret og omdøbt")
Avatar billede para7 Nybegynder
30. april 2009 - 11:51 #3
Det er perfekt softspot. Skriv lige et svar for point :)
Avatar billede para7 Nybegynder
30. april 2009 - 11:52 #4
supermanden
tak, jeg har dog ikek brug for andet end den simple løsning foreløbigt.
Avatar billede para7 Nybegynder
30. april 2009 - 11:54 #5
men I kan dele pointene.
Avatar billede softspot Forsker
30. april 2009 - 12:03 #6
Velbekomme :-)
Avatar billede softspot Forsker
30. april 2009 - 15:15 #7
Tak for point :-)