Avatar billede kongen72 Nybegynder
29. april 2009 - 17:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Klik-effekt på knap.. hvordan!??

Hey!!

Har denne kode:

HTML/
<asp:Image id="buttonok" ImageUrl="IMG/bottomok.gif" runat="server" />

C#
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        buttonok.Attributes.Add("onmouseover", "this.src='IMG/rolloverbottomok.gif'");
        buttonok.Attributes.Add("onmouseout", "this.src='IMG/bottomok.gif'");
    }

Her kommer spørgsmålet så: vil gerne have en klik-effekt, når jeg (sjov nok) klikker på mit knap/billede.

Hvordan laves det så det passer sammen med min anden c# kode.. tak på forhånd. kim.
Avatar billede aaberg Nybegynder
29. april 2009 - 17:41 #1
Du kan sikkert tilføje en:
buttonok.Attributes.Add("onmousedown", "src='IMG/mouseDownImage.gif'");
Avatar billede kongen72 Nybegynder
29. april 2009 - 17:52 #2
Hey.. Det virker.. Dejligt.. Tak :-)..smider du et svar!!?
Avatar billede kongen72 Nybegynder
29. april 2009 - 17:58 #3
Kan du forklare hvorfor det ikke virker i firefox?? mærkeligt??
Avatar billede aaberg Nybegynder
29. april 2009 - 18:40 #4
Nej, det er lidt mærkeligt!

Men, heldigvis er der en bedre måde at gøre det på, som virker i alle browsere. Med css.

I din html:
<asp:Button runat="server" ID="btnTest" CssClass="button" />
eller:
<asp:LinkButton runat="server" ID="btnTest2"><div class="button">&nbsp;</div></asp:LinkButton>

Du kan se hvilken af ovenstående du synes giver bedst resultat. Hvis du har et stylesheet, skal du tilføje nedenstående. Bruger du ikke stylesheet, kan du tilføje det i <head> taggen på din side:

<style type="text/css">
        .button
        {
            background-image: url(IMG/bottomok.gif);
            width:40px;
            height:40px;
            border-style:solid;
            border-width:0px;
        }
        .button:hover
        {
            background-image: url(IMG/rolloverbottomok.gif');
        }
        .button:active
        {
            background-image: url(IMG/mouseDownImage.gif);
        }
    </style>
Avatar billede aaberg Nybegynder
29. april 2009 - 18:41 #5
Du skal altså ikke have noget i din kode.
Avatar billede kongen72 Nybegynder
30. april 2009 - 00:01 #6
tak det virker fint :-) smider du svar??
Avatar billede aaberg Nybegynder
30. april 2009 - 08:00 #7
:-)