Avatar billede FonzieDK Nybegynder
27. april 2009 - 15:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Forstærker til trådløst

Vores hus er rigtig dumt lavet mht trådløst internet, så derfor hvor jeg sidder er det et meget svagt signal. Hvad skal vi gøre?

Jeg har slet ikke tjek på alt det der, jeg har fået acces point at vide og jeg har også sådan en, men kan ikke se den store hjælp når den skal stå ved siden af modemmet (eller hvad centralen hedder). Modemmets placering er utrolig dumt, i et lille hjørne i et lukket rum, og for at signalerne skal op til mig, skal den op af trapper og så videre igennem en hal...

Jeg har set at man kan sætte sådan nogle bokse op et sted, men hvad er det for en?

Jeg er ligeglad hvad vi skal, bare et stærkt signal!

PS. SKAL være trådløst internet :-)
Avatar billede mchlbk Praktikant
27. april 2009 - 23:14 #1
Prøv at hente inSSIDer her: http://www.metageek.net/products/inssider/download

Programmet finder de trådløse netværk i dit område og viser signalstyrken. Hvad er styrken på dit netværk der hvor du har problemer?
Avatar billede FonzieDK Nybegynder
28. april 2009 - 14:21 #2
Den ligger mellem -70 og -80 ...

Kigger jeg forkert? : )
Avatar billede FonzieDK Nybegynder
28. april 2009 - 14:22 #3
Faktisk efter jeg har rettet den lidt er den blevet rimelig hurtig. Normalt var jeg nede på en 1 eller 2 ud af 5 forbindelse (signalstyrke), nu det helt i top nogle gange!
Avatar billede FonzieDK Nybegynder
28. april 2009 - 14:23 #4
Faktisk varierer det fra -60 til -80, men mest -70 og -80.
Avatar billede mchlbk Praktikant
28. april 2009 - 19:32 #5
Så er jeg tilbage.

Ja der skal helt klart noget forstærkning til. Da du allerede har oplevet en vis effekt af blot at justere lidt på routeren er det sandsynligt at der ikke skal ret meget til før det virker perfekt.

Hvis du er til gratis løsninger kan du lave en ret effektiv forstærker selv. Den koster et stykke tykt papir/tyndt karton, lidt sølvpapir og så en smule lim.

Nej, det er ikke en joke, prøv at se her: http://www.youtube.com/watch?v=bYbunpFFVjw

Den er ret effektiv og vil sandsynligvis kunne forbedre dit signal med med op mod 10 dB, hvilket kan være nok til at det virker odentligt.

Du finder tegningen her: http://www.freeantennas.com/projects/template2/index.html Vær opmærksom på, at jo større du laver den, jo bedre forstærker den.

Alternativt skal du besøge din lokale ComputerCity eller lignende og købe en bedre router eller en forstærker. Men jeg ville prøve den hjemmelavede parabol først.

Meld gerne tilbage om det virker.

:)
Avatar billede FonzieDK Nybegynder
28. april 2009 - 20:49 #6
Jeg vil gerne høre om man ikke kan sætte en slags hotspot op et sted? :-)

ellers er en antenne en god idé, hvordan fungerer det?
Avatar billede FonzieDK Nybegynder
28. april 2009 - 20:53 #7
Det som jeg grundlæggende vil spørge om, er om det er muligt at have "centralen" et sted, som så sender både signaler ud, men også til en trådløs boks et andet sted i huset, som så også sender signaler ud... er det muligt?

Hvad vil du anbefale for en bedre styrke?
Avatar billede mchlbk Praktikant
28. april 2009 - 21:32 #8
Man kalder den opsætning du er ude efter for en wireless bridge. Din nuværende ruter udsender signalet, som så forstærkes og videresendes af en selvstændig enhed. Det er en god løsning i dit tilfælde.

Jeg vil anbefale dig at besøge din lokale computerforretning og høre hvilken løsning de konkret kan tilbyde.

Held og lykke med det. :)
Avatar billede FonzieDK Nybegynder
29. april 2009 - 15:17 #9
Tak for hjælpen, vil jeg gøre : )
Avatar billede Rune1234 Nybegynder
16. januar 2013 - 12:43 #10
Der er kun 1 ting der fungerer optimalt. Det er en ægte signalforstærker. Glem alt om at bnruge penge på repeatere og antenner. Den kan købes i dansk butik her:  http://origoo.dk/tradlos-internet-forstaerker-internet-booster/