Avatar billede hekkem2 Nybegynder
27. april 2009 - 13:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Navision Attain 3.7 - Kan ikke tilgå printerne

Jeg har problemer med at Navision Attain 3.7 smider alle printerne efter første gang man går ind på 'Vis udskrift'. Derefter kan man slet ikke tilgå sine printere.

- Ej heller i Start - indstillinger - printer og fax enheder.
- Kan heller ikke gå i Kontrol Panelet for at finde printerne.

Det eneste der hjælper er en genstart.

Har prøvet at afinstallere Navision Attain, og geninstallere. Ligelidt hjælper det.

Nogen der ved hvad det kan skyldes?

Hilsen Henrik
Avatar billede cpfrande Nybegynder
13. maj 2009 - 15:09 #1
Hej Henrik,

Jeg kan have mine tvivl til om det er Navision, der er problemet. Medmindre I har fået lavet tilretninger vedr. printer-delen i Navision, så kunne jeg ikke forestille mig fejlen lå der.

Har du prøvet at lave en "Vis udskrift" via f.eks. Word? Hvad sker der så?
Avatar billede hekkem2 Nybegynder
13. maj 2009 - 15:16 #2
Hej cpfrande

Når man anvender andre programmer - før man anvender Navision første gang - så er der ikke nogle problemer. Lige så snart man anvender Navision og skal lave en 'vis udskrift' anden gang, så er det den smider printerne.

Derefter kan man ej heller se printerne i andre programmer - f.eks. word.

Tror det er printerspooleren og Navision der kolliderer, men hvordan man får nulstillet printerspooleren og hvorledes den sammenkørers med Navision ved jeg ikke.
Avatar billede cpfrande Nybegynder
13. maj 2009 - 15:21 #3
Hej igen,

Print-spooleren sørger for køen. Den burde derfor ikke direkte nedlægge dine printere.

Det lyder dog meget mystisk. Jeg foreslår, at du hiver fat i din Navision-leverandør og får dem til evt. at høre Microsoft ad om de er bekendte med dette problem. Såfremt du ikke er tilknyttet en fast leverandør, kan vi hvor jeg arbejder naturligvis også hjælpe med kontakt til Microsoft. I så fald skal jeg lige have besked.

Har du prøvet at afinstallere printerne og installere dem igen?
Avatar billede hekkem2 Nybegynder
13. maj 2009 - 15:27 #4
Hej igen

Har prøvet at reinstallere maskinen, men samme fejl opstår.
Jeg må prøve at kontakte vores Navision-leverandør.

Tak for input indtil videre.
Avatar billede cpfrande Nybegynder
13. maj 2009 - 15:29 #5
Hej igen,

Det er bare i orden. Hvis du ikke får det løst er du naturligvis mere end velkommen til at hive fat i mig herinde igen.

Held og lykke !
Avatar billede hekkem2 Nybegynder
04. maj 2011 - 09:20 #6
ingen svar