Avatar billede lauka Nybegynder
26. april 2009 - 22:25 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke installere MSSQL

Hej
Jeg har lige fået en ny bærbar på mit arbejde. Det er en Lenovo ThinkPad med Thinkvantage productivity center.
Jeg kan ikke installere MSSQL-server express på den. Jeg skal bruge det på mit arbejde hver dag så hvis der var en der ved noget om dette og har tid/lyst til at hjælpe ville jeg være taknemmelig.
Mvh. Lauka
Avatar billede 2c Nybegynder
26. april 2009 - 22:49 #1
Hvilken version af MSSQL express? Hvad styresystem har du? Og er det 32 bit eller 64 bit.

Og hvad har du forsøgt at gøre ind til videre? Hvor langt kom du? og hvad fik du af fejl?
Avatar billede lauka Nybegynder
27. april 2009 - 16:47 #2
2005 server express edition. Win XP 32 bit. Har egentligt ikke rigtig forsøgt noget, men overvejer at afinstallere "rescue and recovery" programmet. Programmet bliver faktisk færdig med at installere men bagefter får jeg bare at vide at programmet fejler og vil sende en meddelse til MS.
Mvh. Lauka
Avatar billede 2c Nybegynder
27. april 2009 - 19:15 #3
Hvad er det for et program? Har du downloadet det(Link)?
Avatar billede lauka Nybegynder
27. april 2009 - 19:29 #4
Jeg tror jeg selv er ved at finde ud af det. Det lader til at MSSQL ikke kan installeres når der er installeret MSXML 6.0 som kommer sammen med XP SP3. Jeg vil i morgen prøve at afinstallere MSXML og prøve igen. Det er i hvert fald sådan jeg forstår linket nedenfor. Men jeg skal nok lige vende tilbage om det er det.
http://www.ferolen.com/blog/error-install-ms-sql-server-express-in-windows-xp-sp3-msxml6-sp2/

Mvh. Lauka
Avatar billede lauka Nybegynder
02. maj 2009 - 10:34 #5
Hejsa
MSSQL kan ikke installeres sammen med MSXML 6.0. Det virkede da jeg afinstall XML først. XP SP3 filbeskytter XML-installationen og SQL har brug for at overskrive noget af det under install. Fandme flot at 2 MS programmer konflikter.
>>2C Du får 40 point for at have deltaget. Smider du lige et svar.:)
Lauka
Avatar billede 2c Nybegynder
03. maj 2009 - 12:17 #6
Ok.

Ja, det er sq flot af MS :-)