Avatar billede lars8000 Nybegynder
23. april 2009 - 15:34 Der er 6 kommentarer

Windows 7 x86 eller x64

Ja jeg er jo næppe den eneste der sidder og venter spændt på hvornår Windows 7 RC bliver frigivet. Men hvis det passer med den 5 maj, ja så er der jo ikke så længe til, juhuuuu :-)
Mit spørgsmål er: Hvad vil folket herinde foretrække, x86 eller x64?
Jeg har en bærbar der understøtter op til 8 Gb ram. (har dog kun 4 Gb ram i, da det var det den blev købt med) Men har jeg ikke ret i, at x86 ikke kan udnytte mere en ca 3 Gb ram? Det er da næsten ærgeligt ikke at kunne udnytte ens ram fuldt ud.
Men udover at x64 kan udnytte rammene bedre, er der så andre ting jeg skal være opmærksom på, når jeg skal vælge hvilken version jeg skal vælge??
Alle for/imod modtages gerne.

Lars
Avatar billede swiatecki Novice
23. april 2009 - 16:56 #1
Hvis du bruger nogenlunde normale programmer og dit hardware(også eksterne ting) er af nyere dato så vælg x64. Det er efterhånden så godt understøttet :)
Avatar billede lars8000 Nybegynder
23. april 2009 - 17:14 #2
Vil der stadig være problemer med at finde drivere til diverse programmer, hvis jeg bruger x64?? Hvis jeg henter begge to, og lægger x64 ind på min pc så kan jeg vel bare installere x86, hvis ikke jeg er tilfreds?
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2009 - 18:42 #3
stort set er driverne i vista og win 7 de samme og som sådan gælder det samme i 64 bit udgaven men lur mig om ikke der er undtagelser.

jeg har prøvet win 7 og det var nemt at have med at gøre. du kan komme ud for at de drivere der ligger på den cd der fulgte med bundkortet ikke kan læses i win 7 ???

den eneste driver den ikke fandt til mit asus bundkort var netkort driveren men jeg lod den søge på cd og vupti - jeg var på nettet.

m.v.h
Avatar billede lars8000 Nybegynder
23. april 2009 - 20:15 #4
OKay, så tror jeg at jeg vil gå efter 64 bit udgaven. Det er en helt ny HP bærbar, så håber at den vil kunne arbejde sammen med Win7.. Vil der være nogen grund til at sætte mere end 4 Gb ram i computeren, når jeg bruger den til alm programmer og nye spil.??
Avatar billede swiatecki Novice
23. april 2009 - 22:01 #5
4 GB burde være ganske fint, og det er desuden heller ikke sikkert dit bundkort kan klare mere end 4GB
Avatar billede lars8000 Nybegynder
23. april 2009 - 22:33 #6
Hvordan finder jeg så ud af om mit bundkort kan klare mere end 4 ram??