Avatar billede wanthai Nybegynder
23. april 2009 - 12:06 Der er 14 kommentarer

Windows XP/Vista - Kan ikke se mine andre komputere

Hej

Jeg kan ikke se mine andre komputere på netværker mere. Mener at problemet er opstået efter at jeg installerede SP 3 til Win XP.
Har fulgt alle de guider jeg har kunet finde, både her på forumet og gennem Komputer for alle.

Er der nogen her der har kendskab til dette problem, og erder nogen der kender løsningen(-erne).

Jeg stiller 100 p til rådighed, hvis der nogen der kan løse det for miæg.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. april 2009 - 12:08 #1
Kan du ikke skrive alle de løsninger du har prøvet, så vi ikke skal gætte? :)
Avatar billede wanthai Nybegynder
23. april 2009 - 12:48 #2
Jeg har gjort følgende:

Gå ind i Netværksopgaver.
Vælg Guiden: "Opret et hjemme- eller mindre kontornetværk."
tryk ENTER 2 gange.
Sæt (evt.)  flueben i ignorer netværkshardware, der ikke er tilsluttet. - ENTER.
Vælg. "Andet". - ENTER
Vælg: Denne computer har direkte forbindelse osv. - ENTER.
Navngive PC'en. - ENTER.
Navngive arbejdsgruppen (samme på begge PC'er). ENTER.
Slå fil- og udskriftsdeling til og bekræft. ENTER.
Afslut guiden.
Udfør.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. april 2009 - 12:52 #3
Er de øvrige pc'ere Vista?
Avatar billede wanthai Nybegynder
23. april 2009 - 16:03 #4
Jeg har to bærbare med XP og en med Vista home Premium.
Min basiskomputer kører XP pro, og har bl. a. Sambar server installeret.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. april 2009 - 16:24 #5
Bliver den pågældende pc tildelt en ip?
Avatar billede wanthai Nybegynder
24. april 2009 - 12:36 #6
nej, jeg har fast ip, pga. min server

www.wanthai.dk
Avatar billede SBSlove Nybegynder
24. april 2009 - 14:00 #7
deakitver din IPv6 protokol og det vil virke i internetforbindeler højre klik på din lan forbindelse og vælg egenskaber.. fjern fluebenet ud for IP version 6.

dine gamle XP maskiner kan ikke altid forstå der er flere IPadresser
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. april 2009 - 17:39 #8
#6: Mener du fast WAN IP eller LAN IP?

For jeg spørger til om din pc får tildelt IP på LAN?
Avatar billede wanthai Nybegynder
24. april 2009 - 21:17 #9
Jeg menr en fast wan IP
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. april 2009 - 08:42 #10
Jeg spørger igen: Får din pc tildelt en ip på LAN-siden?
Avatar billede wanthai Nybegynder
25. april 2009 - 17:39 #11
SBSlove ->
deakitver din IPv6 protokol og det vil virke i internetforbindeler højre klik på din lan forbindelse og vælg egenskaber.. fjern fluebenet ud for IP version 6.
<-

Nu har jeg prøvet det, men det gav desværre ingenresultat.

thesheriff
->
Jeg spørger igen: Får din pc tildelt en ip på LAN-siden?
<-

Jeg har sat den til at få tildelt en IP på lansiden automatisk.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
26. april 2009 - 09:46 #12
Gå i kør og skriv cmd

I prompten skriver du ipconfig /all og kopierer resultatet herind
Avatar billede wanthai Nybegynder
26. april 2009 - 21:56 #13
Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : wanthainet
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Ja

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-50-BF-D1-D1-20
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.3
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : fe80::250:bfff:fed1:d120%5
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 212.242.40.3
                                                    fec0:0:0:ffff::1%1
                                                    fec0:0:0:ffff::2%1
                                                    fec0:0:0:ffff::3%1
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 26. april 2009 09:50:46
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 29. april 2009 09:50:46

Tunnel-netværkskort Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : fe80::ffff:ffff:fffd%4
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
      NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

Tunnel-netværkskort Automatic Tunneling Pseudo-Interface:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Automatic Tunneling Pseudo-Interface
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 0A-00-00-03
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : fe80::5efe:10.0.0.3%2
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
                                                    fec0:0:0:ffff::2%1
                                                    fec0:0:0:ffff::3%1
      NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret
Avatar billede thesheriff Nybegynder
27. april 2009 - 06:48 #14
Kan pc'erne pinge hinanden?