Avatar billede Walbinger Nybegynder
22. april 2009 - 22:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ustabilt trådløs netværk - Dell Studio 1537

Hej

Jeg har lige fået min nye Dell Studio 1537, og er rigtig meget tilfreds med den. Det er en super lækker computer.
Jeg synes dog at den har det med at hoppe af og på mit trådløse netværk.

Jeg har aldrig haft bøvl med det før, og har også en Lenovo Ideapad S10 som virker fint, og den hopper ikke af og på det trådløse netværk.

Det er lidt irriterende faktisk. Den gør det ikke konstant - nogle gange kan der gå 20 minutter imellem, andre gange 10 minutter imellem.

Den hopper af et kort øjeblik, og herefter logger den automatisk på igen.
Jeg har forsøgt at google problemet lidt, men uden held.

Er der en driver jeg skal opdatere mit trådløse netkort med?
Jf. min faktura er der tale om et Intel Wifi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2).

Hvis ikke - hvad kan der ellers være galt. Har aldrig oplevet det før med mine andre bærbare, så det må snart være den nye Dell som den er gal med.

Håber på lidt respons :)

Hilsen Lasse
Avatar billede mchlbk Praktikant
25. april 2009 - 18:29 #1
Jeg går ud fra de fysiske rammer er helt de samme, som da det virkede med en anden computer?

Prøv først at opdatere alle drivere til maskinen. Hent programmet DriverMax (gratis) og kør det. Det vil finde alle dine drivere og uploade dem til en database. Så finder den ud af om der er nyere drivere og hjælper dig med at downloade og installere dem.

For trådløse netværk gælder, at der helst skal være "ubrudt luft" mellem trådløs router og din computer. Derudover bliver signalet forstyrret af metal, elektriske apparater og trådløse telefoner, så for at optimere signalet skal du sikre dig at signalvejen er så "ren" som muligt". Tjek signalets styrke med programmet inSSIDer: http://www.metageek.net/products/inssider

Hvad er styrken?

Hvis signalet er svagt skal det forstærkes, men det er ikke så svært.
Avatar billede Walbinger Nybegynder
26. april 2009 - 12:59 #2
ja de fysiske rammer er de samme.
Jeg må faktisk indrømme at jeg synes ikke at have haft problemet de sidste par dage.

Det kan være det er gået over af sig selv.

Jeg har installeret det der program - men hvilken udtrykker signalstyrken? Er det den der hedder RSSI? da er min angivet til -50.
Avatar billede mchlbk Praktikant
26. april 2009 - 20:10 #3
Ja det er den og -50 er faktisk ikke så ringe. Det kunne tyde på at problemet har været interferens snarere end et svagt signal.

Konkret kan der være tale om at din trådløse router sender på samme frekvens som din nabos - og når de så "råber i munden på hinanden" kan din nye laptop have lidt svært ved at skille signalerne ad.

Hvis det driller igen kan man starte med at skifte kanal (frekvens) og se om ikke det hjælper.

Giv besked hvis du har brug for yderligere indspark.

:)
Avatar billede Walbinger Nybegynder
27. april 2009 - 21:38 #4
super...

Yep jamen jeg gir da en melding hvis jeg eventuelt skulle få problemer igen.

Tak for det.
Avatar billede Walbinger Nybegynder
20. juni 2010 - 17:30 #5
tak for det