Avatar billede jop... Nybegynder
20. april 2009 - 15:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Netværk til boligforening

Jeg har fået til opgave at hjælpe en boligforening med at opsætte trådløst netværk, men har brug for lidt hjælp.

Vi skal have opsat 5-6 accesspoints og disse accesspoints skal alle have tildelt rettigheder fra en server el. lign. Dvs. vi gider ikke oprette brugerne på alle accesspoints.

Endvidere har vi brug for at logge al internetaktivitet.

Jeg tænker at vi kobler alle AP'er sammen i en switch. Denne switch er tilkoblet en server, som så har adgang til wan.

Jeg har brug for hjælp til at finde et stykke (eller flere stykker) software, som kan varetage denne opgave)

Jeg har også kigget lidt på en VSG-1200 V2 gateway fra Zyxel. Er der lige så gode, men billigere, alternativer til denne?

Jeg ser frem til at få lidt inspiration :-)
Avatar billede osdata Nybegynder
20. april 2009 - 17:26 #1
Er det noget du skal lave eller skal du finde nogen til at løse opgaven?

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede jop... Nybegynder
20. april 2009 - 23:01 #2
Hej Du.

Det er noget jeg selv skal løse  :-)
21. april 2009 - 23:20 #3
Hej jop,

Jeg vil anbefale dig at kikke på den dansk udviklet router / StraightShaper fra SmartShare Systems. Den giver mulighed for at logge internet aktivitet og sikre en god fordeling af tilgængelig båndbredde.

Med hensyn til netværket vil jeg sikre at de AP du vælger, giver mulighed for at lave port separation, så I sikre at beboere ikke kan komme til en anden beboeres computer. Det kan ske hvis en beboer deler sine mapper uden at vide det (i Windows stifinder ol.). I har dog stadig mulighed for en fælles server, selv hvis I benytter port separation. Der er mere info på mine sider.

http://eldesign.dk/?s=smartshare&p=2
http://gratismrtg.dk/

- Martin