Avatar billede exootic Nybegynder
18. april 2009 - 22:27 Der er 8 kommentarer

Lydkort virker ikke optimalt

Lydkortet er et: Creative USB Sound Blaster Live! 24-bit External Sound Card

Efter jeg har formateret min bærbar virker mit lydkort ikke optimalt, der er små skrat og lyden er utrolig dårlig.
Jeg har hentet en driver fra creative's hjemmeside, og den virker ikke.
Når jeg kører ikriver den bare;

Setup could not detect any sound blaster audio card on your system. Please ensure that your sound blaster hardware is properly running this setup program. Setup will now exit.

Jeg har googlet problemet og har fundet andre med samme problem, dog ingen løsning. Jeg har søgt og søgt, og er ved at være godt træt af det :S

Nogen der har/har haft samme problem som evt. kunne hjælpe, eller har et link til en driver som virker?
-Mvh Exootic
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
19. april 2009 - 04:03 #1
Hej..

Jeg går ud fra at du kører Vista..

Har du et icon for lyd nede i højre hjørne?..

Hvis du har så prøv følgende..

højre klik med musen på lyd iconet og "afspilning enheder" +
og så skal du lige trykke en gang på den lyd enhed -
dernæst "egenskaber" + "tone" (her kan du skrue op og ned på Bass og diskant)
og til sidst "avancerede"

Her kan du lave Bit/Hz om (som du lige selv må prøve dig frem til
ellers)
prøv (24 bit 48000 Hz)..
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
19. april 2009 - 04:06 #2
og ellers et Lyd codecs..

AC3
LINK http://www.free-codecs.com/download/ac3_filter.htm
Avatar billede haverslev Novice
19. april 2009 - 07:56 #3
Når du har formateret din bærebare, så har du også husket at installere alle driverne for din bærebare producents hjemmeside ?

Du skal nemlig installere alle driverne igen, da de bliver slettet ved en formatering.
Gå på hjemmesiden og hent og installere først Chipsettet - det er grundstenen. Chipsettet "fortæller" bundkortet hvordan det f.eks skal håndtere USB, com porte, div.stik, ram cpu osv.

Herefter kan du installere de andre drivere fra hjemmesiden.
Avatar billede exootic Nybegynder
19. april 2009 - 10:49 #4
Jeg kører windows xp. Det du lige gav link til får helller ikke mit lydkort til at virke korrekt :/
Avatar billede exootic Nybegynder
19. april 2009 - 10:51 #5
Det er et ekstern lydkort og jeg kan derfor ikke hente nogen driver ned fra Acer's driver download sektion.
Avatar billede haverslev Novice
19. april 2009 - 14:15 #6
Det er heller ikke driver til dit externe lydkort jeg hentyder til i mit første indlæg.
Det er selve driveren til bundkortet på din pc, det bestemmer hvordan hvordan det f.eks skal håndtere USB, com porte, div.stik, ram, cpu osv. kører/dirigeres rundt på bundkortet
Jeg tror nemlig at dine lydproblemer skyldes manglende bundkort driver.
Avatar billede haverslev Novice
19. april 2009 - 14:33 #7
Den driver du har hentet fra Creative er vel ikke en 64bit XP driver og du kører 32bit ?

Hvis dit XP er 32bit, så skal du hente Creative USB Sound Blaster series update 1.00.0030
http://support.creative.com/downloads/download.aspx?nDownloadId=8637
Avatar billede exootic Nybegynder
19. april 2009 - 15:02 #8
Nej det er 32 bit jeg har hentet, men jeg er ikke den eneste der har problemet, hvis man googler fejlen, kommer der mange andre der har samme problem.. :S