Avatar billede icepirat Nybegynder
16. april 2009 - 18:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af SERV-U giver store problemer

Jeg har nu i et par dage forsøgt at installere SERV-U, dette har jeg gjort tidliger selvom det nok er 1-2 år siden sidst og uden problemer. Selve instalation går glat men jeg får ikke hul igennem, det lille icon nederst i højre der skulle indikere aktivitet er krydset over.
Jeg har på fornemmelsen at det skyldes den omsiggribende paranoia hvor Windows med sine opdateringer efterhånden spærrer for al trafik.
Jeg har en hjemmeside og tilgangen til denne kører fint, der er også et forum på denne side og også her kører alt som det skal.
Min router er en D-Link Dir100 og jeg kører med Windows XP SP3, foran routeren sidder en Siemens ADSL modem, min ISP er TDC og min internethastighed er 20MB.
Jeg har åbnet Routerens porte 20, 21 samt 2048-2148.
Jeg har AVG virus/firewall beskyttelse installeret.
Jeg har prøvet forskellige versioner af SERV-U men samme resultat hvilket efter min opfattelse tyder på en blokering, enten af Windows eller manglende systemfil.
Hvis der er en der kan komme op med en løsning eller blot hjælpe med opsætningen vil jeg blive meget glad.

M.v.h.
Icepirat
Avatar billede jokkejensen Novice
16. april 2009 - 20:25 #1
www.yougetsignal.com -> portforwarding tester, er port 21 og 20 åben ?
Avatar billede icepirat Nybegynder
16. april 2009 - 22:49 #2
Hej jokkejensen,
Mærkeligt, selvom jeg har åbnet port 20 & 21 i routeren så "siger" Portforwardingtester at begge er lukket.
Har du en forklaring og evt. et forslag om hvad der kan være galt.
M.v.h.
Icepirat
Avatar billede jokkejensen Novice
17. april 2009 - 13:55 #3
Prøv først at sikre du har portforwarded til din rigtige ip adresse, den finder du fra en dos prompt, hvor du skriver "ipconfig", der skulle du gerne have en ipv4 adresse, der skal matche med den du forwarder portene til. Giv den evt fast intern ip, så DHCP ikke giver dig en ny ved tilfælde.

Herefter kan du forsøge at helt at fjerne alt der hedder firewall, og forsøge at springe på.

Bemærk dog, at du kan have problemer med at gå ud og ind, så få en 3 til at teste for dig. Altså en der ikke er på samme ip.

Venligst
Avatar billede icepirat Nybegynder
17. april 2009 - 19:53 #4
Hej igen Jokkejensen.

Jeg sender lige min IP til orientering:

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : pc1
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Broadcast
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Ja
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Ja

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX)
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-10-4B-C8-98-69
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.101
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1

Port 20 & 21 er forwarded til 192.168.0.101 og alligevel får jeg beskeden at disse porte er lukket?

Jeg har en statisk IP adresse.

PS. Er det en go' ide at aktivere DHCP?

M.v.h.
Icepirat
Avatar billede jokkejensen Novice
19. april 2009 - 03:50 #5
Hey, det virker meget mystisk, hvordan tester du ? -

Det stider lidt imod ekspertens regler, men er det ikke noget vi skal tage over msn, og smide en log her, det kommer sku til at tage for lang tid.

Jokke hos maritek.dk

/J
Avatar billede icepirat Nybegynder
20. april 2009 - 10:47 #6
Hej jokkejensen,
Tak for hjælpen, jeg har nu løst problemet - det viste sig at jeg skulle og kunne benytte port 21 istedet for port 43895 som jeg havde valgt.
Årsagen til valget af denne port var at port 21, ifølge PORTFORWARDINGTESTER var lukket, det var den imidlertid ikke.
Jeg kunne godt logge på fra min PC no.2 men da jeg sidder bag min egen firewall er det altid (sådan oplever jeg det nogle gange) svært at se om man virkelig kommer på eller om det bare er fordi routeren logge på den interne IP.
Da jeg bad min søn prøve at logge på udefra fik vi indkredset problemet, først kunne han komme på men der var ingen biblioteker at se, da jeg så efter lidt forsøg med opsætningen fik ændret porten til 21 så var der hul igennem.
Endnu en gang tak for hjælpen.

M.v.h.
Icepirat
Avatar billede jokkejensen Novice
20. april 2009 - 10:55 #7
np, godt du fik løst :)

/J