Avatar billede mhoffmann Nybegynder
15. april 2009 - 17:03 Der er 1 løsning

IE8 spærer adgang til min egen webserver

Hej

Jeg kører WinXP Pro og har via den indbyggede webserver (IIS) en webside kørende, som ligger lokalt på min computer.

Indtil jeg i dag installerede IE8 virkde det fint. Nu spørger IE8 om brugernavn og adgangskode for at vise websiden... Jeg prøver så at indtaste mit brugernavn og adgangskode jeg bruger når jeg logger på windows, men det virker ikke...

Hvorfor spørger den pludselig efter brugernavn + PW (det gjorde IE7 ikke) og hvordan får jeg slået det fra så jeg kan se websiden (og hvorfor virker brugernavnet + PW fra win logon ikke? ) ??

Mvh Martin
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
16. april 2009 - 10:56 #1
Har selv løst problemet. Af en eller anden årsag var krydset ud for "Anonym adgang" i "Mappesikkerhed" under egenskaber for webstedet i ISS fjernet. Når det bliver sat samt der bliver sat kryds ud for "Integreret windows godkendelse" virker det igen...